استاندار آذربایجان غربی برلزوم واگذاری عملی مدیریت میز سیب کشور به این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 06 November 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  استاندار آذربایجان غربی در جلسه بررسی مشکلات سیب با بیان این مطلب گفت ؛ سالهاست که مدیریت میز سیب کشور  که بر اساس آن می بایست تصمیمات کلی در خصوص مباحث مهمی همچون تولید ،صادرات و قیمت در آن اتخاذ شود به آذربایجان غربی واگذار شده است اما متاسفانه فقط در حد شعار بوده و تصمیمات در تهران گرفته شده است.

محمد صادق معتمدیان افزود با توجه به استراتژیک بودن سیب در این استان مدیریت میز سیب بصورت عملیاتی و واقعی باید به ما سپرده شود تا بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات سیب کشور را رفع کنیم.

 وی از صادرات به عنوان راهکار نجات بخش سیب عنوان و اضافه کرد؛ متاسفانه در سالهای گذشته نه تنها تلاشی برای توسعه صادرات برداشته نشده بلکه با موانع مختلفی که بر سر راه صادرات بوده است عملا نتوانستیم از آن بهره ببریم .

استاندار آدربایجان غربی ؛ رفع تعهد ارزی صادرکنندگان ؛ تامین کامیونهای یخچال دار، تسهیل در ترخیص بار و راه اندازی مسیر سبز  در گمرکات ، ایجاد بسترهای مناسب برگشت ارز ، راه اندازی پایانه حمل ونقل هوایی در ۳ فرودگاه  استان و افزایش مشوق های صادراتی را از مهمترین راهکارهای توسعه صادرات بیان کرد و گفت ؛ تلاش میکنیم مسیر صادرات سیب استان را هموارتر کنیم.

معتمدیان سورت و بسته بندی را از دیگر حلقه های مفقوده زنجیره تولید و صادرات  سیب دانست و خاطرنشان کرد ؛ پیگیری اخذ تسهیلات کم بهره برای واحدهای سورت و بسته بندی ازمهمترین مطالبات استان در سفر آینده رئیس جمهور به آذربایجان غربی خواهد بود.

در این جلسه جمعی از فعالان ، تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی و همچنین مدیران بخش های کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت گزارشی از مشکلات موجود سیب و راهکارهای رفع آن را ارائه دادند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار