استاندار :
استاندار : تعامل بیشتر با نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس برای حل مشکلات مردم ضروری است .
کد خبر: ۱۰۱۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 23 November 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان این استان، با تاکید بر افزایش هم افزایی و تعامل بیشتر با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ مرز بندی برای افزایش تعامل و همفکری وجود ندارد، چرا که تمامی دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دغدغه‌ تیم مدیریتی استان است،صدای رسای مردم آذربایجان غربی خواهیم بود

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همفکری و تعامل با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های استان، مسائل و مشکلات مردم را حل کنیم و نتیجه این تلاش‌ها در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم دیده شود.

وی با اشاره به محدود بودن منابع مالی کشور، بر اولویت بندی اجرای پروژه‌ها در استان تاکید کرد و گفت: تیم‌های مدیریتی در استان تشکیل می‌شود و بعد از احصاء مشکلات مردم در تمامی مناطق استان از ظرفیت‌های استانی و ملی برای حل این مشکلات استفاده می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ۸۰ درصد اعتبارات کشور در اختیار وزارتخانه‌ها و نهاد‌های ملی است و باید تلاش کنیم با پیگری‌ها مدیران استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این اعتبارات برای آبادانی و پیشرفت استان جذب و استفاده شود.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به مشکلات زیاد مردم استان در حوزه‌های مختلف گفت: حل بسیاری از این مشکلات حتی نیاز به اعتبار مالی ندارند و با یک تصمیم گیری مدیریتی، قابل حل هستند.

وی ادامه داد: ما صدای رسای مردم استان خواهیم بود تا بتوانیم دغدغه‌های مردم را در سطح ملی مطرح و سهم استان را از منابع و اعتبارات کشور دریافت کنیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: به دنبال کار‌های سخت و پرگره در استان می‌رویم و با استفاده از تیم‌های مدیریتی و مدیران شجاع، کارآمد، متعهد و انقلابی و هماهنگ و تمامی ظرفیت‌های ملی و استانی برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنیم.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به سفر‌های ریاست جمهوری به استان‌های مختلف کشور، ادامه داد: برای سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی اعلام آمادگی کردیم و امیدواریم از ظرفیت حضور رییس جمهور محترم در استان در جذب اعتبارات بیشتر در بودجه سال آینده و اتمام طرح‌های نیمه تمام استفاده شود.

وی با قدردانی از تلاش تمامی مهندسین و کارکنان طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی، حفر تونل ۳۶ کیلومتر انتقال آب از سد کانی سیب به اتمام رسید.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از فعالیت جزیره‌ای و بخشی برخی از بانک‌ها بویژه بانک‌های خصوصی در استان ادامه داد: برخی از بانک‌ها منابع جذب شده در استان را در خارج از استان سرمایه گذاری می‌کنند و این برای استان قابل قبول نیست و منابع جذب شده در استان باید برای آبادانی، پیشرفت و سرمایه گذاری در استان هزینه شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات برخی از تعاونی‌های مسکن در شهر‌های استان ادامه داد: به منظور رفع موانع و مشکلات این تعاونی‌ها کمیته پیگیری مشکل تعاونی‌های استان در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل و پرونده تک تک این تعاونی‌ها بصورت مجزا بررسی خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان از تشکیل کمیته دائمی بررسی مسائل و مشکلات سیب در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی خبر داد و افزود: حل مشکلات باغداران، رفع موانع جذب سیب صنعتی در واحد‌های صنایع تبدیلی، رفع موانع صادرات سیب، توسعه صنایع سورتینگ و بسته بندی و برند سازی سیب استان در این کمیته بررسی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تصویب سند آمایش سرزمینی استان در شورای عالی آمایش کشور، اظهار دشت: هرچند در بخش‌هایی از این سند نیاز به اصلاحاتی وجود دارد، اما به عنوان یک سند بالادستی می‌تواند به عنوان یک نقشه راه در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها نقش آفرینی کند.

استاندار آذربایجان غربی ترانزیت و تجارت بین الملل را از مزیت‌های مهم استان برای پیشرفت و آبادانی استان دانست و ادامه داد: توسعه حمل و نقل ریلی از جمله اتصال راه آهن نقده به مرز تمرچین، راه آهن ارومیه به مرز سرو و اتصال راه آهن ارومیه به سلماس به عنوان یک مطالبه جدی و در راستای اقتصادی کردن پروژه راه آهن استان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و اجرای این طرح‌ها در قالب ایجاد کنسرسیوم‌های مالی با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند به عنوان درخواست در سفر ریاست جمهوری به استان مطرح شود.

محمدصادق معتمدیان همچنین از تشکیل صندوق‌های اعتباری و مالی در استان‌ها خبر داد و گفت: در قالب این صندوق‌های مالی بخشی از درآمد‌های استان با نظر استاندار برای پیشرفت در خود استان هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات ملی، ادامه داد: جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه‌ها برای اتمام پروژه‌های استان، حضور در کمیسیون تلفیق و افزایش اعتبارات استان در بودجه سال آینده، جذب اعتبارات برای فصل آموزش برای ساخت و نوسازی فضا‌های آموزشی، تامین اعتبار برای اجرای سند سازگاری با کم آبی، جذب اعتبارات ویژه ملی در راستای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، اصلاح و توسعه شبکه‌های انتقال آب از جمله مطالباتی است که نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی می‌توانند از ظرفیت‌های ملی پیگیری نمایند.

در این جلسه اعضای نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، نکته نظرات خود را خصوص مسائل و مشکلات حوزه انتخاباتی خود و راهکار‌های پیشرفت و آبادانی استان مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار