معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ارومیه طی سال جاری ۹ روز هوای ناسالم داشته است که راهکار کاهش آن، مدیریت مصرف سوخت، معاینه فنی خودرو، توجه به دولت الکترونیک و ترغیب مردم است.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 09 December 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سعید موسوی گفت: امسال حدود ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو معاینه فنی شده که در مقایسه با ۲ سال گذشته ۴۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد آلودگی هوای شهر ارومیه در فصول سرد سال مربوط به خودروها و منابع متحرک است به همین دلیل باید توجه ویژه به انجام معاینه فنی خودروها و همچنین مدیریت حمل و نقل شهری و ترافیک انجام شود.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه ۸۲۵ هزار دستگاه خودرو در استان وجود دارد، افزود: شهروندان به علت کاهش سفر در ایام کرونا برای دریافت معاینه فنی نیز اقدام نکرده اند و این موضوع در دست پیگیری است.

موسوی با بیان اینکه آیین نامه ها و دستورالعمل های قانون هوای پاک حدود ۳۲۷ بند مختلف است، افزود: پایداری هوا بستر را برای آلودگی فراهم می کند و آلاینده های اصلی متحرک مثل خودرو ها و بعد منابع ساکن از جمله کارگاه ها موجب آلودگی می شود.

وی با اشاره به اینکه در نیروگاه های استان نیز هرگز از سوخت مازوت اسفاده نمی شود افزود: چهار نیروگاه در استان و در شهرهای ارومیه، ماکو و خوی فعال هستند که از سوخت گاز و گازوییل بهره مند هستند و هیچ سوخت مازوتی در آنها استفاده نمی شود.

موسوی با بیان اینکه بسترسازی فضای شهری برای استفاده بیشتر مردم از دوچرخه و پیاده روی هم در این زمینه یک ضرورت است افزود: هم اکنون سرانه فضای سبز شهری در استان ۱۱ متر مربع است که  افزایش فضای سبز شهری برای هر نفر تا ۱۵ متر مربع نیز باید مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: نگهداری و حفظ فضای سبز مرکز شهر مثل پادگان ارتش در داخل بافت مرکزی شهر و خیابان شهید سلیمانی هم نقش چشمگیر در تلطیف هوای شهر ارومیه و سایر شهرها خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار