مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: تنها مرجع رسمی عیارسنجی(تعیین خلوص مصنوعات طلا) اداره کل استاندارد است و هیچ کدام از ارائه دهندگان مصنوعات طلا نباید کالاها و مصنوعات طلا و نقره را بدون کد استاندارد در بازار عرضه کنند.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 26 December 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، منصور جلایر ضمن اشاره بر اجباری بودن حک کد شناسایی بر روی تمامی مصنوعات طلا، گفت: حک نمودن کد شناسايي بر روي تمامی مصنوعات طلا در واحدهای توليدی و عرضه کننده اين مصنوعات اجباری است و در صورت مشاهده مصنوعات طلای فاقد کد شناسايي در مراکز صنفی و يا مشاهده فاکتور فروش بدون درج کد شناسايي مصنوع فروخته شده، اين اداره کل عليه متخلفان اقدامات قانونی را انجام می‌دهد.
وی افزود: از ابتداي سال جاری واحدها به طور مستمر مورد بازرسي قرار گرفته است و نمونه‌هاي اخذ شده از اين واحدها براي تطابق با استانداردهای مربوطه به آزمايشگاه ارسال مي‌شود و در صورت مغايرت با استانداردهای ملي با متخلفان برخورد می‌شود.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در ادامه عنوان کرد: هدف از آزمون مصنوعات طلا، بهبود کيفيت توليد، بالا بردن سطح آگاهي عمومي و حفظ حقوق مردم بوده و در اين راستا، آزمون وعيارسنجي مصنوعات طلا يکي از وظايف استاندارد تعريف شده که در ماده 7 قانون سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي در آزمون اوزان و مقياس‌ها و اندازه شناسي مورد اشاره قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: مردم باید توجه کنند که هنگام خريد حتما از واحد طلافروشي، فاکتور درخواست و به نشانه گذاری داخل مصنوع و کد مربوطه آن دقت کنند.
*تحقق 110 درصدی برنامه پیش بینی شده سال 1400 در خصوص آزمون انگ فلزات گرانبها
جلایر به تحقق 110 درصدی برنامه پیش بینی شده سال 1400 در خصوص آزمون انگ فلزات گرانبها اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون 38 مورد آزمون انگ فلزات گرانبها از واحد تولیدی دارای کد شناسایی انجام شده که شاهد تحقق 110 درصدی برنامه پیش بینی شده سال 1400 در خصوص آزمون انگ فلزات گرانبها هستیم.
وی اضافه کرد: تنها مرجع رسمی نظارت بر عیارسنجی فلزات گرانبها، سازمان استاندارد کشور است که بر تولید این محصولات و عرضه آن در بازار نظارت انجام می‌دهد.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: مردم در خرید این مصنوعات به دارا بودن کد ساخت توجه کنند چرا که با این کد می‌توان به تولید کننده آن دسترسی پیدا کرد و امکان پیگیری شکایات نیز فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار