پیری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی خوی گفت : خوی جزو ۱۸ شهر فرهنگی کشور است .
کد خبر: ۱۰۲۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 12 January 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر محمدرضا پیری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی خوی گفت : خوی جزو ۱۸ شهر فرهنگی ایران است و این ویژگی پر افتخار، مسئولیت ما را در پرداختن به مقوله های مختلف فرهنگی و اجتماعی مضاعف می کند .

پیری اضافه کرد: رشد فرهنگی و گسترش صنعت گردشگری مهمترین عامل تعیین کننده در توسعه اقتصادی شهر تاریخی خوی است که می بایست تمام رویدادهای شهری در این مسیر تدوین گردند .

وی گفت: در کنار نهادهای آموزشی و فرهنگی رسمی، استفاده از ظرفیت انجمن های فرهنگی مردم نهاد فرصت بسیار مغتنم و مهمی برای مدیریت شهری است که تلاش می‌کنیم تعاملات مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر با این نهادهای مردم نهاد و انجمن های مردمی افزایش یابد .
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی خوی تاکید کرد: متولیان متعدد فرهنگی شهر در مسیر حرکت و نیل به اهداف اسلامی و انسانی ، می بایست در راستای ارتقای فرهنگ متعالی شهروندی و انگیزش شهروند مسئول سیاست گذاری واحدی را تدوین کنند و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یکی از اهداف اساسی خود را در همین مسیر تعیین کرده است.

وی تصریح کرد: نباید اصحاب قلم و اندیشه و هنر کهن شهر شناخته شده با فرهنگ و تاریخ پر صلابت خوی از جریانهای اصلی و رویدادهای شهری دور باشند و ما در کمیسیون فرهنگی از حضور و توانمندی‌های علمی بزرگان عرصه های مذکور بهره‌مند خواهیم بود .
رییس کمیسیون مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر خوی همچنین افزود: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری در برنامه ریزی مدیریت شهری،ترسیم افق های توسعه و ارزیابی وضع موجود و راه های برون رفت از پاره ای از مسایل و معضلات شهری را بعنوان بخشی از سیاست‌های کلان خود مد نظر قرار داده و این مباحث را نیازمند مشارکت‌های گسترده فراسازمانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی و حضور اندیشمندان و فعالین حوزه های اجتماعی و اقتصادی می دانند

پیری اضافه کرد: کمیسیون های متعدد شورای اسلامی شهر در فرآیند تصمیم سازی به منظور استفاده از تجربیات نخبگان و ظرفیت های علمی شهر ، موضوع پژوهش و مطالعه را در اولویت قرار داده اند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شورای اسلامی شهر به منظور تعمیق شناخت حضرت شمس و معرفی آن در سطح ملی و بین المللی از پیشنهادات و برنامه های همشهریان در اشکال مجازی و حقیقی استقبال می کند .

پیری در پایان سخنان خود گفت : شهر تاریخی خوی بواسطه آرامگاه شمس تبریزی طی سال های اخیر به شهرت جهانی رسیده و باید گفت تمامی هزینه های حوزه های اجتماعی و فرهنگی و معرفی شهر خوی بعنوان میعادگاه علاقمندان شمس و‌مولانا در واقع سرمایه گذاری مهمی برای آینده شهر و منطقه است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار