عتباتی مدیرکل دادگستری استان در مراسم سالگرد شهادت دادستان شهید حاج ولی حاج قلی‌زاده در خوی گفت : شهید حاج قلی‌زاده یکی از شهدای شاخص راه عدالت در کشور است .
کد خبر: ۱۰۲۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ 18 January 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مراسم سالگرد شهادت دادستان شهید حاج ولی حاج قلی‌زاده با حضور مسئولین قضایی استان و شهرستان و عدالت خواهان و خانواده های شهدا در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی خوی برگزار شد .
دکتر ناصر عتباتی مدیر کل دادگستری آذربایجان غربی در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس ، مدافعین حرم ، شهدای سلامت و شهدای عدالت شهید دکتر بهشتی ، شهید میرولی رفیعی راد و دادستان شهید حاج ولی حاج قلی‌زاده گفت : شهدای ما با نثار جان خود راه حقیقت را به همه نشان داده و فرهنگ شهادت و حسینی را در جامعه نهادینه کردند .
وی افزود : شهید حاج قلی‌زاده یکی از همین شهدای شاخص عدالت علی در جامعه است که تمامی مسئولین قضایی و دادستان ها و همه آنهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی پست ، مقام و منصب در اختیار دارند باید بدانند که برای هر پست دولتی در این کشور خون دهها شهید به زمین ریخته شده است و مسئولین و صاحب منصبان باید کاری نکنند که شرمنده خون شهدا و خانواده شهدا باشند .

عتباتی گفت ؛ از جمله خصوصیات شهید حاج قلی‌زاده ، غیرت دینی ، شجاعت و جدیت و مهربانی ایشان بود که با مظلومین مهربان و با ظالمان و کسانی که حقوق مردم را پایمال می کردند مصداق بارز اشداء علی الظلما و رحماء علی الضعفاء بود . و بالاخره در راه اجرای عدالت خون خود را نثار آرمان های علوی و عدالت جوی خود نمود .
مدیرکل دادگستری استان در پایان سخنان خود تاکید کرد : ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و جوانان امروز که آینده سازان آینده کشور هستند باید راه شهید حاج قلی‌زاده را ادامه دهند تا راه عدالت پررهرو بماند .

در این مراسم حجت الاسلام امامی رئیس دادگستری خوی با خیرمقدم گویی به حاضرین در جلسه و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت : شهید حاج ولی حاج قلی‌زاده یکی از شهدای راه عدالت است که در راه اجرای عدالت و دفاع از حق جان خود را ازدست داد تا راه عدالت ساری و جاری بماند .
وی از اصحاب رسانه ، اهل قلم و هنر خواست با ساخت فبلم ، کتاب قلم فرسایی نموده و خصوصیات اخلاقی ، مذهبی و خدمات قضایی و اجرای عدالت شهید حاج قلی‌زاده را به تصویر کشیده و به نسل های آینده معرفی نمایند .

حجت السلام قاسم خانی امام جمعه خوی نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد شهدای راه عدالت امیرمؤمنان علی ع و دیگر شهیدانی که جان خود را درراه حق تقدیم اسلام کرده اند گفت : شهید حاجی قلیزاده مصداق بارز روایت امیر مؤمنان علی ع است که فرمود : هرکس دنیا پیش او حقیر و کوچک و کم ارزش شود پیش خدا و بندگان مومن خدا ارزش پردا کرده و بلند مرتبه می گردد .
وی افزود : شهید حاجی قلیزاده امروز اگر پیش عدالت خواهان و اقشار مختلف مردم و مسئولین ، عزیز ، پرآوازه و محترم می باشد دلیلش این است که شهید معظم دنیا و زینت های دنیوی را در نظرخود حقیر و کوچک کرده بود .
وی افزود : شهید حاجی قلیزاده شهید راه عدالت است و چون نفس اماره را در خود کشته بود توانست با تمام قدرت در مقابل ستمگران ، رانت خواران ، زمین خواران و همه کسانی که حقوق مردم را پایمال می کردند و بیت المال مسلمین را به یغما می بردند بایستد و از حق مظلومانه دفاع نماید .
قاسم خانی گفت : شهید حاجی قلیزاده مصداق بارز اشداء الظماء و رحماء علی المستضعفین بود و دراه دفاع از حق مظلومان با تمام توان برخورد می کرد .
وی اظهارداشت : به قول سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی که گفت : تا کسی شهید نباشد شهید نمی شود ، دادستان پرافتخار ما شهید زندگی کرد ود راه اجرای عدالت به درجه رفیع شهادت رسید تا مستضعفان به اجرای عدالت امیدوار تر باشند و شهید معظم الگوی خوبی برای مدعیان اجرای عدالت و قضات و دادستان های محترم کشور تبدیل شده است .

لازم به توضیح است: دادستان شهید حاج ولی حاجی قلیزاده ۱۲ سال پیش بدست منافقان کوردل و مخالفان اجرای عدالت در مقابل منزلش در خوی به شهادت رسید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار