طولانی بودن فرایندها، استعلام ها و روند تامین منابع مالی و وجود موانع فرهنگی و امنیتی مهمترین مشکلات جذب سرمایه گذاری در آذربایجان غربی است
کد خبر: ۱۰۲۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵ 19 January 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای سرمایه گذاری استان با بیان این مطلب گفت : این عوامل باعث شده است با وجود ظرفیت های کم نظیر اقتصادی ، کشاورزی و گردشگری از سال ۹۸ تاکنون یک دلار هم سرمایه گذاری خارجی جذب نشده است.

 محمد صادق معتمدیان با انتقاد از عملکرد مرکز خدمات سرمایه گذاری و پنجره واحد تجاری تصریح کرد : هیچ برنامه مدون و جامعی که بتواند سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در استان راهنمایی کند وجود ندارد و در این سالها تلاشی برای تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه چاره ای جز توسل به جذب سرمایه برای توسعه استان نداریم افزود: بیش از ۵۰ درصد رشد سال آینده باید از طریق سرمایه گذاری صورت گیرد و برای رسیدن به این هدف مهم زمینه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی باید فراهم شود.

 استاندار آذربایجان غربی اقتصادی کردن زیر ساخت ها با استفاده از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی از اهداف دولت عنوان و اضافه کرد :در حوزه ریلی باید سرمایه گذاری شود تا به بنادر جنوب استان متصل کنیم و علاوه بر آن، باید بارانداز هم در ایستگاه های ریلی استان ایجاد کنیم که در این صورت می توان از ظرفیت حمل و نقل کالا استفاده کرد.

 محمد صادق معتمدیان ایجاد کارگو با هدف  انتقال کالا از مسیر هوایی را یکی از ضرورت های استان دانست و گفت: ما مهمترین محصول استان یعنی سیب را نمی توانیم ‌صادر کنیم در حالی که می شود با برنامه ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت های اقتصادی ریلی و هوایی، علاوه بر سیب دیگر محصولات را نیز صادر کنیم.

وی از برگزاری همایش سرمایه گزاری تا کمتر از ۳ماه آینده در ارومیه خبر داد و خاطرنشان کرد:تا قبل از برگزاری این همایش باید بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران بومی استان که در نقاط مختلف ایران و خارج از کشور مقیم هستند ایجاد شود تا زمینه جدب آنها فراهم شود

در پایان این جلسه مصوب شد مدیران دستگاههای اجرایی تا یک ماه آینده برنامه مدون ظرفیت های سرمایه گذاری خود را ارائه دهند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار