معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب خوی گفت:قبوض بالای آب بهای برای مشترکان خانگی ناشی از ترکیدگی تاسیسات داخلی منازل است.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷ 22 June 2022

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی، رعنا قدردان اظهار کرد: طبق آمار موجود و بررسی های صورت گرفته بر روی قبوض مشترکان شهرخوی درصد بالایی از هدر رفت آب مربوط به وجود مشکل در تأسیسات داخلی مشترکین می باشد.
قدردان افزود: با بازدیدهای میدانی صورت گرفته از املاک و تأسیسات مشترکانی که دارای مصارفی بالاتر از میانگین تعیین شده برای مصارف خانگی هستند و با تست های صورت گرفته بر روی کنتورهای منصوبه مشترکین مشخص گردید که اکثر مصارف بالا مربوط به ترکیدگی تأسیسات داخلی به علت فرسودگی لوله کشی داخلی ساختمان مشترکین و همچنین استفاده از لوازم غیر استاندارد می باشد.
وی با اشاره به اینکه هدررفت آب علاوه بر تحمیل هزینه های بالا به مشترکین و شرکت آب و فاضلاب ، سبب اسراف در استفاده از این نعمت الهی می شود، گفت: با توجه به کمبود منابع تأمین آب در منطقه شایسته است مشترکین، تأسیسات لوله کشی داخل ساختمان خود را در راستای اطمینان از عدم وجود نشتی و ترکیدگی به صورت مستمر کنترل کنند تا از هدر رفت آب و بروز خسارت های بعدی جلوگیری شود.
معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت بیان کرد: مشترکین می توانند در راستای تشخیص ترکیدگی لوله، با کنترل کارکرد کنتور در ساعتی که برداشت آب صورت نمی گیرد نسبت به تشخیص ترکیدگی اقدام کنند که در این زمینه از طریق جراید و رسانه ها اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته است.
قدردان افزود: در صورت وجود ترکیدگی و تأیید کارشناسان این معاونت مبنی بر رفع ترکیدگی و بازسازی تأسیسات قدیمی با تشکیل کمیته "برگشت از فروش" قبض مشترک بررسی و برای یک نوبت اصلاح می شود و در صورت بروز ترکیدگی در نوبت دوم مشترک ملزم و متعهد به پرداخت قبوض ارسالی برابر آیین نامه عملیاتی شرکت های آب و فاضلاب و قرارداد اولیه واگذاری انشعاب خواهد بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار