رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال زراعی گذشته ۶.۸ میلیون تُن انواع محصول اعم از زراعی، باغی، دامی و شیلات به ارزش بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان در این استان تولید شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳ 09 October 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از ارزش کل محصولات کشاورزی تولید شده در آذربایجان‌غربی مختص حوزه دامی است، اظهار کرد: ارزش تولید محصولات دامی استان در یکسال گذشته به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اعلام اینکه طی سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار تُن شیر در آذربایجان‌غربی تولید شده است، افزود: این استان دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار کلنی زنبور عسل و ۴۲۰ هکتار مزرعه پرورش ماهی است که نقش بسزایی در تولیدات دامی دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت حساسیت بر بهداشت دام و طیور، اضافه کرد: شرایط جغرافیایی و حساس آذربایجان‌غربی می‌طلبد که برای جلوگیری از بیماری‌های خاص دامی، توجه ویژه‌ای به حفظ سلامتی و نگهداری از دام‌ها صورت گیرد.

 وی با اشاره به اینکه میزان متوسط اشتغالزایی کشور در حوزه کشاورزی به ۱۸ درصد می‌رسد، ادامه داد: این میزان در آذربایجان‌غربی ۳۳ درصد است.

برچسب ها: ارومیه ، سیب درختی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار