نماینده ولی فقیه در اذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت :توسل به ترور نشانگر عجز و یاس دشمن و اغتشاشات زمینه ساز جرات و نفوذ شان است.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ 28 October 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه با محکوم کردن حمله تروریستی داعش به حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) گفت: متوسل شدن به ترور به این معنی است که دشمنان از هر دسیسه ای ناامید شده و در پی ترور و شهادت مردم بی گناه بر آمده اند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: اغتشاشگران زمینه جرات و نفوذ دشمنان را برای جنایت های مختلف در داخل کشور فراهم می کنند که یکی از این جنایت ها فاجعه رخ داده در حرم شاهچراغ شیراز است.

وی با بیان تاکید رهبر معظم انقلاب برای ید واحد شدن در برابر دشمنان گفت: باید خواص جامعه و نخبگان در خصوص وقایع اخیر به صورت شفاف اعلام موضع کنند و قوه قضائیه نیز با اخلالگران و اغتشاشگران با قاطعیت برخورد کند.

امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به اهمیت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و لزوم مدیریت فضای مجازی خاطرنشان کرد: دشمنان در کشورهای خود محدودیت های مهمی را برای فضای مجازی در نظر می گیرند اما در کشور ما این فضا آزاد و رها است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: باید مسئولان استانی و کشوری در خصوص مشکلات معیشتی مردم از جمله نان و داروهای مختلف از جمله سرم اقدام موثری انجام دهند تا مردم از این بابت دچار مشکل نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به شهادت محمد حسین فهمیده شهید ۱۳ ساله که امام خمینی او را رهبر خود خواند افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان گسترش داده شود چرا که در این صورت فهمیده ها تربیت خواهد شد.

وی با بیان در پیش بودن روز ۱۳ آبان روز استکبارستیزی ملت بزرگ ایران اسلامی تصریح کرد: تبعید امام خمینی به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم خواندند سه رویداد مهم ۱۳آبان است و باید این روز مهم را که نماد مبارزه با مستکبران جهان است گرامی داشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به جنایات آمریکا در طول تاریخ خاطرنشان کرد: آمریکا در طول ادوار گذشته حتی به دوستان و هم پیمانان خود نیز رحم نکرد و این مهم نشان دهنده این موضوع است که اگر استکبار جهانی بر دنیا مسلط شود به هیچ یک از افراد رحم نخواهد کرد.

وی ادامه داد: دشمنی آمریکا با ایران اسلامی به خاطر این موضوع است که ایران به عنوان محور مقاومت در برابر سیاست های ددمنشانه استکبار جهانی ایستاده و امروز با اغتشاشات و ناآرامی ها سعی دارد در برابر ملت بزرگ ایران صف آرایی کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به این که خداوند تبارک و تعالی در آیات مختلف قرآنی تقوا را یکی از سلاح های مهم مومنان در برابر دشمنان اسلام دانست و گفت: بر اساس فرموده امامان معصوم ع مومنان در دین خود از کوه ها محکم تر هستند و ما نیز باید با تقویت دین و ایمان خود در برابر دشمنان بایستیم.

وی با اشاره به اهمیت آمادگی تجهیزاتی در مقابل دشمنان اسلام افزود: یکی دیگر از سفارشات آیات قرآنی دوری از دشمنان و دوستی نکردن با آنهاست و سازش با آنها به مراتب از مقابله و ایستادگی با دشمنان هزینه بیشتری خواهد داشت.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: استمداد الهی در صورت ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان به دست می آید و ما نیز باید با نفرت از دشمنان در برابر آنها بایستیم تا امداد های غیبی الهی نصیبمان شود.

 

فرماندار ارومیه به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه نیز با اشاره به اقدامات دولت در جهت کاهش صف های ایجاد شده در نانوایی ها گفت: بیش از ۴۰۰ تن آرد در سطح استان و در سطح شهرستان ارومیه ۱۳۰ تن علاوه یر سهمیه هرماهه بیشتر آرد توزیع شده است.

غلامحسین عماری افزود: در ۵۰ نانوایی به صورت دوشیفته و ۵ نانوایی به صورت سه شیفته و یک نانوایی نیز به صورت ۲۴ ساعته نان پخت می شود که این موضوع موجب شده تا صف های نانوایی ها کاهش پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار