معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : 65 درصد شبکه‌های فاضلاب موردنیاز در شهر اجرا شده است، که این میزان شبکه حدود 67 درصد جمعیت شهر خوی را تحت پوشش قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹ 01 November 2022

تقی پاشایی در گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت تأسیسات فاضلاب خوی اظهار داشت: در حال حاضر حدود بیش از 363 کیلومتر شبکه فاضلاب و یک باب تصفیه‌خانه با سه مدول به ظرفیت 45 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در مدار بهره‌برداری قرار دارد.
وی با بیان اینکه 65 درصد شبکه‌های فاضلاب موردنیاز در شهر اجرا شده است، خاطرنشان کرد: این میزان شبکه حدود 67 درصد جمعیت شهر خوی را تحت پوشش قرار داده است.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی اذعان داشت: از 553 کیلومتر شبکه فاضلاب موردنیاز در تمام شهر 190 کیلومتر دیگر باقی‌مانده است که بعد از تصویب ماده 23 فاضلاب شهر خوی اجرایی خواهد شد.
وی همچنین از تولید بیش از 6میلیون مترمکعب پساب در 7 ماهه سالجاری خبر داد و گفت: پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب مطابق با استاندارهای موجود است .
پاشایی از تأسیسات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب به عنوان یکی ضروری‌ترین زیرساخت‌های شهری و از شاخص‌های توسعه‌یافتگی یاد و خاطرنشان کرد: توسعه سامانه‌هاي جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب، بازچرخاني و استفاده از پساب با کيفيتي متناسب با نوع مصرف از مهم‌ترین اهداف بخش آب و فاضلاب در برنامه ششم توسعه است.
وی افزایش مشکلات زیست‌محیطی در مناطق کم برخوردار ناشی از رهاسازی فاضلاب در معابر را از جمله دلایل اولویت اجرای تأسیسات فاضلاب در شهر برشمرد.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب فاضلاب خوی تصریح کرد : مشاور کارهای مطالعاتی اجرای شبکه فاضلاب باقیمانده شهر خوی را با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام قرار دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار