استاندار آذربایجان غربی : باید عملکرد همه بخش ها به ویژه بانک ها در حوزه ارتقای شاخص های اشتغال در استان به عملکرد قابل قبول برسد و مردم به صورت واقعی از این تسهیلات بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۰۷۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰ 07 November 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت: باید عملکرد همه بخش ها به ویژه بانک ها در حوزه ارتقای شاخص های اشتغال در استان به عملکرد قابل قبول برسد و مردم به صورت واقعی از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی افزود: یکی از مهمترین ظرفیت های آذربایجان غربی، توسعه بخش کشاورزی و ارتقای اشتغال در این بخش است که باید بانک ها به ویژه بانک تخصصی کشاورزی در این باره بیشتر اهتمام کند.


استاندار آذربایجان غربی یکی از سیاست های اصلی اجرای طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را جلوگیری از مهاجرت روستاییان از روستا به شهر دانست و عنوان کرد: طرح هایی که در این راستا تصویب شده و برای آنها تسهیلات در نظر گرفته می شود باید مبتنی بر مزیت های روستایی بوده و به خود روستاییان اختصاص یابد.

معتمدیان گفت: منافع این تسهیلات باید به طور کامل به روستاییان برسد تا بتوانیم از مهاجرت آنان به شهرها و همچنین حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ از جمله ارومیه جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته سرمایه گذاری های بسیار خوبی به ویژه در حوزه توسعه عمرانی استان صورت گرفته که مزیت های قابل توجهی از جمله در بخش اشتغال داشته که باید این مزیت ها بررسی و در آمارها ارائه شود؛ حوزه عمرانی استان باید در این خصوص به دقت میزان اشتغال را بررسی و اعلام کند.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین در یک سال گذشته بیش از ۹۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته که میزان اشتغال آن باید احصا شده و در آمارهای مربوط به بخش اشتغال به صورت کامل و واقعی درج شود.

علی دهقانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در تابستان سال گذشته ۹.۵ درصد بوده است گفت: این نرخ در تابستان امسال به هفت درصد کاهش یافته که ۱.۹۶ درصد کمتر از متوسط کشوری و ۲.۵ درصد کمتر از دوره مشابه سال گذشته است.
وی افزود : در حالی که تابستان سال گذشته، رتبه هفدهم کشور در نرخ بیکاری را داشتیم، امسال این رتبه به پنجم کشوری کاهش و بهبود یافته است.


دهقانی اعتبارات اختصاص یافته به آذربایجان غربی درحوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را ۹۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۷۷۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی افزود: در این راستا هم در بخش تسهیلات ابلاغی و همچنین بازپرداخت وام های پرداخت شده، ۳۲۲ میلیارد تومان تسهیلات باقی مانده که با تصویب طرح ها در کارگروه های مربوطه، در صدد جذب همه این رقم هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار