استاندار آذربایجان غربی خبر داد:
استاندار آذربایجان غربی شامگاه روز چهارشنبه 25 آبان در بازدید از مناطق زلزله زده خوی، از تخصیص ۷۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی این مناطق خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ 17 November 2022

محمد صادق معتمدیان در گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی گفت: با تاکید رئیس جمهور در کمتر از یک هفته از وقوع زمین لرزه در خوی، عملیات آوار برداری در این مناطق آغاز شد بطوریکه در این مدت آوار برداری ۹۵ درصد از واحد‌های مسکونی تخریب شده در مناطق شهری و روستایی این شهرستان به اتمام رسیده است. 

وی افزود:, با تصویب دولت ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است که برای بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض و ۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و برای واحد‌های مسکونی شهری هم ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض و ۲ میلبارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود. 


استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در این مناطق نوسازی و ۴ هزار ۲۰۰ واحد نیز تعمیر می شود.


معتمدیان با اشاره به روند ساخت واحد‌های خسارت دیده و تخریبی در مناطق روستایی خوی گفت: در حال حاضر ساخت ۲۰۰ واحد در مناطق روستایی زلزله زده خوی در مرحله اجرای فونداسیون، ۱۰۰ واحد اسکلت بندی قرار دارند و دیوار چینی و پوشش سقف تعدادی از واحدها نیز آغاز شده است.


وی با اشاره به پای کار بودن دستگاه های اجرایی ستاد بازسازی و همراهی مردم، از روند بازسازی منطقه ابراز رضایت کرد و افزود: در مناطق روستایی احداث ۵۲۳ جایگاه دامی نیز با اعطای رایگان بخشی از مصالح دردست اجراست.


استاندار آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد با انگیزه جهادی اعضای ستاد بازسازی و همراهی و مشارکت مردم در کمترین زمان ساخت واحد‌های تخریب شده در مناطق زلزله زده خوی به اتمام برسد.

زلزله ای به قدرت ۵ و ۴ دهم در مقیاس ریشتر، ۱۳ مهر ماه سالجاری دو شهر خوی و دیزج دیز و 12 روستای این شهرستان را لرزاند و صدها خانه و ابنیه را تخریب کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار