توسعه زیرساخت های شهری در مرکز استان
شهردار ارومیه: با افتتاح زیر گذر تقاطع غیر همسطح آذربایجان در ارومیه 30 درصد از بار ترافیکی این شهر در این منطقه کاهش می یابد.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹ 22 November 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، شهردار کلانشهر ارومیه در آیین بهره برداری از این طرح از کاهش ۳۰ درصدی بار ترافیکی ورودی شهر ارومیه با زیر بار ترافیک زیر گذر خبر داد و گفت : این زیر گذر دو محور مهم ترانزیتی پایانه های مرزی شمال استان و جنوب استان را بهم وصل میکند و نقش مهمی در تسریع و روان سازی حمل و نقل جاده ای دارد.

مهدیزاده با بیان اینکه برای انجام این پروژه، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۶۰۰ تن آرماتور گذاری، ۴۹۰ متر لوله گذاری، بیش از ۵ هزار متر مربع قالب بندی، ۲۶ هزار متر مکعب خاک برداری، ۶ هزار متر مکعب لجن برداریو نزدیک به پنج هزار متر مربع آسفالت ریزی انجام گرفته است خاطر نشان کرد : با بهره برداری از این زیر گذر پیشرفت فیزیکی کل طرح تقاطع غیر همسطح آذربایجان به ۷۵ درصد رسید.

وی از شروع عملیات اجرایی دو پل نیمه تمام B2 و B5 به عنوان بخش های پایانی این طرح هم خبر داد و افزود: با کمک نماینده های مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و استاندار آذربایجان غربی مشکل مالی احداث این دو پل که خیابان ساوالان در محور ارومیه اشنویه و بزرگراه والفجر را به بزرگراه خاتم الانبیاء وصل میکنند رفع شده است و تا ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.

جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و یکی از نماینده های مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بهره بردای از زیر گذر تقاطع غیر همسطح آذربایجان از رفع مشکل اعتباری طرح خبر داد و گفت: در جلسه ای که در تهران با حضور شهردار و اعضاء شورای شهر ارومیه با پیمانکار طرح برگزار شد با رفع مشکلات مالی و اجرایی بخش های باقی مانده مصوب شد تا ۶ ماه آینده کل طرح با هدف کاهش ۹۵ درصدی ترافیک پرترددترین محور در ارومیه به پایان برسد.

حجت الاسلام ذاکر یکی دیگر از نماینده های مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات عمرانی امسال نسبت به سالهای قبل اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ کل اعتبارات عمرانی شهر ارومیه ۱۷۷ میلیارد تومان بود اما امسال به ۶۵۰ میلیارد تومان رسید و این نشان از جهش در اجرای طرحهای عمرانی برای خدمت به مردم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار