در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته عنوان شد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت را اوج بی منطقی و ذبونی دشمنان اسلام دانست.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ 13 January 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت و رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته گفت: متاسفانه در برابر این توهین ها مسئولان فرانسه نیز از این نشریه حمایت می کنند و این توهین ها نشان دهنده بی منطق بودن آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که این نخستین باری نیست که نشریات فرانسوی به مقدسات توهین می کنند و در گذشته نیز به پیامبران الهی و ادیان توهین کرده اند تصریح کرد: بر همه لازم است که در برابر این موضوع انزجار خود را نشان دهند و مطمئن باشند که با این کارهای سخیف نمی توانند نور الهی را در جامعه بشری خاموش کنند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اهالی قم به مناسبت حماسه نوزدهم دی ماه افزود: به گفته معظم له درسی که از حماسه نوزده دی ماه می گیریم این است که باید به جا و به موقع تکلیف خود را بشناسیم و بدان نیز عمل کنیم.
امام جمعه ارومیه با بیان این که دشمنان درصدد این هستند که ایام ا.. را از یاد مردم ببرند چرا که در این روزها قدرت الهی نمایان می شود خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن این روزهای حماسی به عنوان ایام ا... مسیر حقانیت را همواره به ما نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی بر لزوم تبیین دستاوردهای نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: مرزی بودن استان یکی از مزیت های مهم آذربایجان غربی است و باید از این امکان برای توسعه حوزه های اقتصادی و فرهنگی استفاده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید آموزه های دینی بر اهمیت دادن به نهاد خانواده و خوش رفتاری با همسران گفت: پیامبر گرامی اسلام از همه به خانواده خود مهربان تر بود و یکی از معیارهای ایمان نحوه برخورد با همسر و خانواده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان این که خداوند بر نیکی به پدر و مادر در آیات مختلف قرآنی تاکید فرموده است تصریح کرد: با توجه به حقی که مادران بر گردن فرزندان دارند در آموزه های اسلامی احترام به مادر از پدر نیز بالاتر است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد: باید به صورت روزانه پدر و مادر را یاد کرد و این مهم موجب جلب رحمت و مغفرت الهی می شود چرا که هرچقدر برای پدر و مادر خود اعمال نیک و مستحبی انجام دهیم برای خود ما نیز محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار