در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه حمله فرد مسلح به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶ 27 January 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در پی حمله فرد مسلح به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه های آئین وحدت بخش نمازجمعه این هفته ارومیه، این حمله مسلحانه را محکوم کرد و گفت: بر اساس اعلام مسئولان مربوطه و بررسی های انجام گرفته، این حمله مسلحانه یک مساله کاملاً شخصی بوده و مرتبط با مسائل سیاسی نیست.

حجت الاسلام و المسلین سیدمهدی قریشی در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت شنیع حمله به سفارت خانه ها محکوم است و این محکومیت در مورد حمله مسلحانه به سفارتخانه یک کشور مسلمان که اکثریت مردم آن پیرو مذهب شیعه هستند، مضاعف است.

او در ادامه به نمازگزاران گفت: یقیناً مسئولان ذیربط در نهادهای امنیتی و انتظامی به این مساله رسیدگی خواهند کرد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، در خطبه نماز به برگزاری اجلاس نماز در تهران و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مد ظلله العالی نیز اشاره و گفت: اگر در نقاط مختلف جامعه نماز محور اصلی قرار گیرد و مسئولان تلاش جهادی کنند تا فریضه نماز ترویج یابد، اغلب مشکلات جامعه حل و فساد از آن ریشه کن می شود.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه همچنین بر ترویج نماز در مساجد، خانه‌ها، مراکز آموزشی و ادارات نیز تاکید کرد و گفت: نماز اول وقت باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در مورد آن اهمال نشود.

وی در ادامه ضمن اشاره به معجزات قرآن کریم بعنوان آخرین کتاب هدایتگر و کلام خدا با انسان اشاره و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد و گفت: جسارت به کتاب مقدس قرآن کریم بیانگر جهالت و عقب ماندگی فکری است و زاییده اندیشه ای است که به خود اجازه می دهد به اعتقادات چند میلیارد مسلمان بر روی کره خاکی توهین کند.

خطیب نماز جمعه ارومیه هدف دشمنان اسلام از توهین به مقدسات را ایجاد خشونت و اسلام ستیزی در جهان دانست و گفت: هیچ کتابی مانند قرآن کریم، انسان ها را به مهربانی و صلح فرانخوانده است.

او در خطبه های نماز همچنین از مدیران و کارمندان دستگاههای اجرایی خواست تا با رعایت حقوق اربابان رجوع در مسیر حل مشکلات مردم و کاهش آلام و محنت های اجتماعی همیتی جدی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار