دستورکار واحدهای تعمیری به ساکنان ۳۶۸۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵ 20 February 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ابلاغ دستورکارهای واحدهای تعمیری در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد و این دستورکارها تاکنون به ۳۶۸۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

عملیات آواربرداری واحدهای احداثی نیز در ۹ محور با استقرار ۹۵ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان ،کردستان و قزوین و سایر دستگاه های خدمات رسان استان با سرعت ادامه داردوتاکنون آواربرداری ۴۰۰ واحد مسکونی در روستاها به اتمام رسیده است.

طبق آخرین برآوردها ۲۱۲۰ واحد تخریب شده و ۱۱ هزار و ۱۰۰واحد نیاز به تعمیر دارد.

استاندار آذربایجان غربی به تخریب کامل دو هزار و 120 واحد و آسیب دیدگی 11 هزار و 100 واحد مسکونی در زمین لرزه شهرستان خوی نیز اشاره کرده و افزود: با زحمات و تلاش تمامی نیروها، شاهد گذر از مرحله امداد و نجات و اسکان اضطراری و در ادامه اسکان موقت و در نهایت اسکان دائم زلزله زدگان در شهرستان خوی خواهیم بود.

معتمدیان همچنین ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی از زلزله زدگان خوی را یادآور شده و اضافه کرد: 24 مدرسه و 224 کلاس درس شهرستان خوی نیازمند بازسازی هستند و با حمایت نهادهایی چون بنیاد مستضعفان و شستا، 12 هزار تن میلگرد و 10 هزار تن سیمان تاکنون برای تسریع روند بازسازی واحدهای مسکونی و آموزشی تامین شده است.

لیست واحدهای احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری ها و شهرداری ارسال شده است تا در کوتاهترین زمان ممکن فرآیند صدور پروانه های ساختمانی در محل روستاها و شهرها صورت گیرد.

با تدابیر ویژه و پیگیری های شبانه روزی استاندار محترم مصوبه هیئت دولت به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله در کمترین زمان در هیئت دولت به تصویب رسید

 براساس این مصوبه برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵ درصد و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۴ درصد تعیین شده است.

 همچنین ۶۰ میلیون  کمک بلاعوض در مناطق شهری و روستایی به واحدهای احداثی پرداخت می‌شود.

به محض اینکه دولت مصوبه را ابلاغ کند هماهنگی با بانکها، فرآیند تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان به بانک انجام می‌شود.

مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد  مسکن تامین و به واحدهای روستایی آواربرداری شده در حال توزیع است.

هموطنان می‌توانند جهت کاهش آورده مردم عزیز زلزله زده شهرستان خوی برای تکمیل واحدهای مسکونی ، کمک های خود را به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) نزد تمام شعب بانک ملی واریز نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار