ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی از زلزله زدگان خوی
استاندار آذربایجان غربی گفت: مهمترین اولویت دولت درخصوص زمین لرزه خوی، بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی مناطق آسیب دیده است
کد خبر: ۱۰۹۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱ 20 February 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آقای  معتمدیان راهکار اصلی برای مقابله با زمین لرزه های شهرستان خوی را مقاوم سازی واحدهای مسکونی اعلام کرده و افزود: با عنایت ریاست جمهوری و مصوبات هیئت دولت، کمک بلاعوض و تسهیلات برای مناطق زلزله زده تعیین و اعتبار لازم تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه مقاوم سازی در کاهش آمار آسیب جانی در شهرستان خوی تاثیر قابل توجهی داشته، خاطرنشان کرد: شهرستان خوی با 52 درصد مقاوم سازی واحدهای مسکونی، در جایگاهی بالاتر از میانگین کشوری در این حوزه قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی به تخریب کامل دو هزار و 120 واحد و آسیب دیدگی 11 هزار و 100 واحد مسکونی در زمین لرزه شهرستان خوی نیز اشاره کرده و افزود: با زحمات و تلاش تمامی نیروها، شاهد گذر از مرحله امداد و نجات و اسکان اضطراری و در ادامه اسکان موقت و در نهایت اسکان دائم زلزله زدگان در شهرستان خوی خواهیم بود.

معتمدیان همچنین ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی از زلزله زدگان خوی را یادآور شده و اضافه کرد: 24 مدرسه و 224 کلاس درس شهرستان خوی نیازمند بازسازی هستند و با حمایت نهادهایی چون بنیاد مستضعفان و شستا، 12 هزار تن میلگرد و 10 هزار تن سیمان تاکنون برای تسریع روند بازسازی واحدهای مسکونی و آموزشی تامین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار