رئیس جمهور در آئین افتتاح بزرگترین طرح زیست محیطی غرب آسیا
آقای رئیسی رئیس جمهور کشور در آئین افتتاح سامانه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، حفظ محیط زیست کشور را مساله دولت و نظام عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ 24 February 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آقای رئیسی رئیس جمهور کشور که برای افتتاح سامانه ۳۶کیلومتری انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه به نقده رفته بود در سخنرانی آئین افتتاح این طرح گفت: افتتاح طرح که به ظاهر تنها مربوط به آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است، در واقع یک طرح ملی است و احیای دریاچه ارومیه بر محیط زیست کشور اثرگذار است و همین مساله نشانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران نه تنها به دریاچه ارومیه بعنوان مهمترین مطالبه مردم این منطقه اهمیت داده و می دهد بلکه بیانگر این است که با وحدت، اتحاد، انسجام، همت و پیگیری کارها می توانیم ضمن تاثیرگذاری مثبت بر محیط زیست در ابعاد منطقه ای و ملی جلوه هایی زیبا از انسجام و وحدت ملی را نیز به نمایش بگذاریم. 

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود در آئین افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه با تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد حضرت امام حسین (ع) روز پاسدار را به پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت و اضافه کرد: حضرت امام حسین (ع) الگویی بی مثال برای مسلمانان اعم از شیعه و سنی و بلکه تمام بشریت و شخصیتی مورد احترام از سوی تمام پیروران ادیان ابراهیمی اعم از مسیحی، یهودی و حتی زرتشتی است.

آقای رئیسی با اشاره‌ای مختصر به حوادث اوایل انقلاب در شهرستان نقده و ناامنی‌هایی که از سوی گروهک‌ها و اشرار در این منطقه بوجود آمده بود، امنیت و ثبات امروز ایران اسلامی را مرهون جان فشانی‌های سربازان اسلام اعم از سپاه و ارتش در این منطقه عنوان کرد و گفت: این نشست و جلسه برای جشن گرفتن محصول همدلی و اتحاد و همت جمعی در کشور باعث عصبانیت دشمنان ایران است و فکر نکنید که دشمنان نمی‌خواهند بلکه نمی‌توانند به هیچ ترفندی در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان اعم از شیعه و سنی، ترک و کرد، مسیحی و مسلمان و ... اختلاف بیاندازند و هر توطئه آن‌ها در این کشور با وحدت و انسجام و همدلی و یکپارچگی نقش بر آب شده است.  

او افتتاح طرح انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه را نشانگر نتیجه بخش بودن همدلی، پشتکار، همت، و پیگیری امور دانست و گفت: اگر طراحی و ابلاغ دستور و تخصیص بودجه ۲۰ درصد کار‌ها باشد، ۸۰ درصد نتیجه بخش بودن کار‌ها محصول پیگیری و استمرار است.  

آیت الله رئیسی همچنین ضمن قدردانی از تمام دست اندرکاران اجرای این طرح در دولت فعلی و نیز دولت پیشین به سخنان رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۲ بهمن ماه شکوه مردم ایران در ابعاد مختلف سیاسی بود و لازم است تمام علما و تمام کسانی که به نوعی تریبون در دست دارند، با جهاد تبیین بویژه به نسل جوان روشن کنند که این امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی محصول خون شهیدانی است که در اعصار و ادوار مختلف برای حفاظت از نظام و انقلاب جانفشانی کردند.  

وی در پایان یادوخاطره شهیدان انقلاب و دفاع مقدس را نیز گرامیداشت و گفت: شهیدان الگوی نسل جوان هستند و نسل جوان با مرور وصایای شهدا می‌بیند که پس از وصایای شخصی تمام شهیدان گرانسنگ حراست از انقلاب، رهبر و نظام را به بازماندگان خود توصیه کرده اند.  

آقای رئیس جمهور در پایان بار دیگر از تمام دست اندرکاران انجام و به سامان رساندن این طرح قدردانی کرد و گفت: تا احیای کامل دریاچه ارومیه تکمیل تمام ۲۶ طرح ستاد احیای دریاچه ارومیه همت و پشتکار لازم را به خرج دهید تا انشاالله برکت و موهبت خداوند متعال نیز شامل حالمان شود و با بارش رحمت الهی وضعیت دریاچه ارومیه بهبود یابد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار