فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه استان آذربایجان غربی سومین استان امن کشور است، اظهار داشت: در طول سال جاری بیش از 2میلیون مورد امداد خواهی از پلیس صورت گرفته که بیش از 505 هزار مورد از آنها عملیاتی شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸ 13 March 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سردار "رحیم جهانبخش" اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی و طی چندین عملیات منسجم وضربتی همکارانم از ابتدای سال جاری، بیش از 3تن انواع مواد مخدر کشف شده است و مطالبات مردم از پلیس در مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه در بحث جمع آوری خرده فروشان، مصرف‌کنندگان و معتادان متجاهر در سطح عمومی شهرها و اماکن عمومی اجرا می شود.

وی بر عزم جدی همه رده های انتظامی استان در عرصه مبارزه با مواد مخدر، قاچاق، سرقت و سایر جرایم خبر داد و گفت: در طول سال جاری بیش از 2 میلیون امداد خواهی از پلیس صورت گرفته که بیش از 505 هزار مورد از آنها عملیاتی شده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه متاسفانه 600نفر بر اثر تصادفات فوت نموده اند؛ بیان کرد: بیش از 47 هزار فقره تصادف رخ داده شده است که می بایست رانندگان براي پيشگيري و کاهش تصادفات، ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی، توصيه هاي ترافيکي پليس را جدي بگيرند و فرهنگ سازی در حوزه رانندگی امری مهم و واجب است.

وی با تاکید به مقابله بی امان با سارقان و سرقت در استان، تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی همکارانم از ابتدای سال جاری 52 طرح عملیات مبارزه با انواع سرقت ها و جرایم اجرا شده و بیش از 87 درصد سرقت های مهم نیز کشف شده و ارزش ریالی اموال مسروقه 115 میلیارد تومان می باشد که بخش اعظمي از توفيقات و موفقيت هاي پليس در کشف سرقت ها و دستگيري سارقان مرهون همکاري مردم و شهروندان مي باشد.

سردار جهانبخش با اشاره به شعار پلیس در نوروز 1402 "نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای"، گفت: با تصویب فرمانده محترم کل انتظامی با این شعار به استقبال بهار خواهیم رفت و در همه حال ماموریت های انتظامی برای خدمت رسانی به مردم است و در چهارشنبه آخر نگاه پلیس، یک نگاه کاملا اجتماعی است نه امنیتی و پلیس برای برقراری نظم و امنیت در سطح شهر در کنار مردم است و با افرادی که بخواهند از مرز قانون عبور کنند، قطعا برخورد خواهد شد به ویژه با خوروهای متخلف در این ایام و توقیف آن ها تا پایان تعطیلات نوروز با هماهنگی قضائی اقدام خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افزایش 7 درصدی وقوع جرایم سایبری در استان، عنوان داشت: با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا و با به‌کارگیری تمامی ظرفیت ها، 98 درصد ازجرایم سایبری در سطح استان کشف شده اند و همچنین با تاکید به توسعه مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها از آمار 63 درصدی صلح و سازش پرونده ها خبرداد.

فرمانده انتظامی استان در پایان خاطر نشان کرد: همه ما درصدد هستیم که چهارشنبه آخر سال یک روز خاطره انگیز برای مردم عزیز باشد از این رو لازم است که خانواده ها در این ایام در کنار فرزندان خود قرار بگیرند و از شور و نشاط آن ها مراقبت کنند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار