در ایام نوروز بیش از ۵۵ هزار نفر از پست‌های خدمات بشر دوستانه هلال احمرآذربایجان غربی خدمات دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 26 March 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از ارائه خدمات به بیش از ۵۵ هزار نفر در پست‌های خدمات بشردوستانه این جمعیت در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۵ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

یحیی خلیلی در جلسه ستاد خدمات سفر استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: فعالیت‌های نوروزی هلال احمر استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ اغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی افزود: در طرح نوروزی ۲۸ مرکز عملیاتی و  ۲۱ مرکز پاسخگویی با هشت پایگاه موقت و سیار فعال بوده و در این طرح پنج هزار نفر و یک هزار و ۶۰۰ دستگاه امدادی مورد استفاده قرار گرفته است.

او ادامه داد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا پنج فروردین نیروهای هلال احمر در ۵۱ مورد حادثه به ۳۹ هزار و ۵۴۱ نفر خدمات ارائه دادند که اغلب این حادثه‌دیدگان مربوط به زلزله خوی و سلماس هستند.

خلیلی با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی سوانح در امسال گفت: متاسفانه در این مدت تعداد مصدومان ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: علاوه بر ارائه خدمات امدادی امسال ۱۷ پایگاه ثابت و سیار در قالب پویش خدمات بشر دوستانه دایر شده که در آن ایستگاه سلامت راه‌اندازی شده و اقدام به سنجش فشار خون و قند خون مسافران کرده و قسمتی نیز مربوط به ایجاد فضای دوست‌دار کودک است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار