شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری یوم‌الله روز جهانی قدس سال ۱۴۰۲ با صدور قطعنامه‌ای در ۷ بند مواضع خود را اعلام کردند.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳ 14 April 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، متن قطعنامه راهپیمایی سراسری انتفاضه و روز جهانی قدس سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ (سوره اسراء/ آیه۱)

 

بیت‌المقدس و مسجد الاقصی، مهبط وحی، جایگاه پاک پیامبران و قبله‌گاه اول مسلمین؛ سرزمین خونبار فلسطین با شهیدان به خون خفته‌اش، نقطه کانونی جهان اسلام، محور هم‌گرایی امت اسلامی و هم‌افزایی مسلمین و مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ی مشترک امّت اسلام و کابوس همیشگی صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است.

 

امروز در شرایطی که با گذشت ۴۴ سال از ابتکار تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» و راهبری‌های حکیمانه خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» آرمان آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین با همراه‌سازی «امت پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم)» و آحاد ملل و جوامع حق‌طلب و آزادی‌خواه عالم، سیاست‌ها و راهبردهای شیطانی امریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کاخ سفید در امنیت‌سازی پایدار برای صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی به شکست انجامیده است و رژیم غاصب و موقت صهیونیستی در مواجهه با تحولات نوین در جبهه مقاومت و توسعه شعله‌های انتفاضه مقدس به کرانه باختری و بلکه سراسر سرزمین‌های اشغالی، در چالش امنیتی و فروپاشی درونی گرفتار و به سرعت مسیر زوال قطعی را طی می‌کند.

 

ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن که «مظهر وحدت و اراده جهان اسلام» در حمایت از فلسطین و آزادی بیت المقدس و پشتوانه «تحکیم و تقویت امنیت ملی ایران عزیز» است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌داریم:

 

۱. ما ملت غیور ایران، وحدت و همبستگی جهان اسلام را کلید فتح و غلبه بر استکبار جهانی و توطئه‌های آنان دانسته و به حمدالله اکنون که جبهه مقاومت، ابتکار عمل را از اختیار صهیونیست‌ها خارج و دولت فاسد، دیکتاتور و ورشکسته نتانیاهو را در موقعیت استیصال قرار داده و رژیم کودک‌کش به سمت زوال تدریجی رانده و تزلزل سیاسی و دو قطبی شدید در رژیم جعلی، تحولات و اعتراضات درون مرزهای سرزمین‌های اشغالی و افزایش فرار ساكنان شهرهاي اشغالي رژیم صهیونیستی را فرا گرفته است؛ معتقدیم تسریع در زوال و فروپاشی ‌رژیم موقت صهیونیستی و رسیدن به نقطه بی‌بازگشت، اولویت اول جهان اسلام و کشورهای اسلامی است.

 

۲. روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه مستحکم «امنیت ملی ایران عزیز» و رمز «وحدت و اتحاد امت اسلامی» برابر توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل دانسته و ضمن تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، ضرورت تقویت پشتیبانی از مقاومت ضد صهیونیستی را تنها راه حل مساله فلسطین به‌عنوان «مسئله اول جهان اسلام» دانسته و بر بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور تاکید می‌نماییم.

 

۳. ما روزه‌داران شرکت‌کننده در این اجتماع عظیم، ضمن محکومیت یورش وحشیانه به معتکفان در مسجدالاقصی که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از روزه‌داران در قبله‌گاه اول مسلمانان و کرانه باختری گردید، حملات و هتك حرمت نظاميان صهیونیست را راهي براي برون رفت از آشفتگي سياسي و اقتصادي و رهایی از بحران‌های داخلی و ترس و استیصال از انتفاضه نوین و حضور حماسی و شجاعانه نسل جوان فلسطین در میدان مقاومت و مبارزه دانسته و ضمن حمایت قاطع از پاسخ کوبنده و هماهنگ موشکی گروه‌های مقاومت و رساندن پیام «وحدت میدان‌ها»، هشدار می‌دهیم هرگونه حماقتی درباره مسجدالاقصی، بهای سنگینی دارد و اگر جنگی شعله‌ور شود فروپاشی و نابودی رژیم نژادپرست و غاصب را تسریع خواهد کرد.

 

۴. با محکومیت سکوت و بی‌توجهی مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها از «سازمان ملل متحد» می‌خواهیم نسبت به تعلیق عضویت و اخراج رژیم غاصب، نژادپرست و کودک‌کش صهیونیستی از آن سازمان و دیگر مجامع بین‌المللی که مورد مطالبه و اذعان شخصیت‌های مرجع و حقوقدانان معتبر جهانی قرار دارد، اقدام نماید.

 

۵. ما مردم شرکت‌کننده در این راهپیمایی میلیونی، ضمن حمایت از اقدامات دولت خدمتگزار در توسعه هوشمندانه روابط راهبردی جمهوری اسلامی با کشورهای دنیا و بالندگی دیپلماسی همسایگی با کشورهای منطقه و به محاق بردن پیمان آبراهام، حمایت کامل از جبهه مقاومت، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی و ایثارگری‌های فراموش ناشدنی آنان و بویژه فرمانده شهید قدس سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دفاع از آرمان فلسطین، خواستار تقویت مادی و معنوی و حمایت هرچه بیشتر از فلسطین مجاهد و مظلوم و نیروهای جان برکف جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف هستیم.

 

۶. حجاب یکی از ضروریات دین اسلام بوده و عدم رعایت آن حرام شرعی و سیاسی و موجب تزلزل بنیان خانواده‌‌ها خواهد شد. لذا از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تدابیر و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تداوم این ناهنجاری در دستور کار قرار داده، ساحت جامعه اسلامی را از این سوغات شوم فرهنگ غربی صهیونیستی که با حمایت دستگاه‌های جاسوسی دشمن ترویج می‌یابد؛ پایان دهند.

 

۷. با تاکید بر شرایط حساس و خطیر امروز کشور و لزوم تعمیق «وحدت و وفاق ملی» و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و کمک به دولت مردمی برای فائق آمدن در جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد، تورم و گرانی، ضمن تاکید بر نصب العین قراردادن رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» بویژه شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم، رشد تولید»، هرگونه غفلت، مسامحه و کوتاهی در این عرصه را بی‌عملی و گریز از مسئولیت‌های شرعی و قانونی تلقی و شناسایی، محاکمه و برخورد قاطع با مجرمین را خواستاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار