کد خبر: ۱۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰ 06 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ایرنا، میرفتاح کبیری رئیس شورای اسلامی شهر خوی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد پوریای ولی هم تاسیس شده تا با استفاده از منابع مردمی کشور به احداث بارگاه پوریای ولی در شهر خوی اقدام کند.

وی افزود: با در نظر گرفتن اعتبار اختصاص یافته و تلاش های بنیاد پوریای ولی در سال 94 احداث بارگاه شمس و پوریای ولی در خوی آغاز می شود.

وی یادآوری کرد: عامل توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر خوی، مرز رازی، آرامگاه شمس تبریزی و پوریای ولی هستند و در طول تاریخ زیرساخت های توسعه شهرستان بر اساس توسعه فرهنگی و تجاری شکل گرفته و باید برای پیشرفت شهر همین مسیر طی شود.

کبیری افزود: به همت مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی، کشور ترکیه آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در تعریض جاده رازی - خوی - ایوواغلی اعلام کرده و باید از این فرصت برای ترانزیتی کردن مرز رازی و وصل کردن آن به مرز بازرگان استفاده شود.

رئیس شورای شهر خوی، با بیان اینکه در سال 94 فعالیت های فرهنگی شهرداری خوی افزایش می یابد افزود: با توجه به اهمیت کارهای فرهنگی و لزوم شناساندن فرهنگ اسلامی و جذب گردشگر، بودجه فرهنگی شهرداری خوی با تصوب شورا به سه برابر نسبت به سال 93 افزایش یافته است.

وی گفت: در سال 94 کنگره ملی آیت الله خویی، کنگره بین المللی شمس تبریزی، پوریای ولی، جشنواره آفتابگردان، جشنواره برداشت گل محمدی و همکاری برای احداث محوطه و بارگاه شهدای گمنام، برگزای نمایشگاه عکس شمس و مولانا به صورت مشترک در ایران و ترکیه توسط شهرداری خوی اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار