دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه: بارش ۱۲۰ میلی متری باران بهاری میزان ورودی آب به دریاچه ارومیه را به ۷۵ مترمکعب بر ثانیه و حجم آب دریاچه را به ۲ میلیارد متر مکعب افزایش داده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 18 April 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در بازدید از وضعیت ورودی آب به دریاچه با اعلام این خبر گفت: ۱۲۰ میلی متر بارندگی در چند روز اخیر ورودی آب به دریاچه ارومیه را به ۷۵متر مکعب برثانیه رسانده است و در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد متر مکعب آب در بستر دریا وجود دارد.

آقای معتمدیان افزود :این میزان آب ۸۰ درصد بیشتر از مهرماه سال گذشته است و در حال حاضر تراز اکولوژیک دریاچه به ۱۲۷۰/۳۴ رسیده است که نسبت به ۶ ماه قبل ۲۱ سانتی متر افزایش ارتفاع دارد.

وی با تاکید بر تاثیر بسزای سامانه انتقال آب کانی سیب در افزایش ورودی آب به دریاچه ارومیه تصریح کرد: از پنجم اسفندماه که این سامانه به بهره برداری رسید تا به امروز،  ۹۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه منتقل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم از احیا ۶ تالاب دائمی و آبگیری ۲۰ تالاب فصلی در جنوب دریاچه ارومیه خبر داد و‌گفت: ۴تالاب از این تالاب ها بین المللی هستند و تا سال قبل وضعیت نامناسبی داشتند.

آقای شهند افزود: با پر آب شدن تالاب ها پرندگان بومی از جمله فلامینگو، اردک ها و غازها به دریاچه بازگشته اند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار