استاندار آذربایجان‌غربی:
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مطالبات کارگران در راستای بهبود معیشت و ارتقای شاخص‌های امنیت شغلی گفت: این مطالبات به دقت پیگیری می‌شود تا درصورت امکان محقق شوند.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ 01 May 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در دیدار با اعضای تشکل‌های کارگری و کارگران نمونه آذربایجان غربی افزود: جایگاه کارگر طبق آموزه‌های دینی و فرمایشات امام و مقام معظم رهبری بسیار والاست و باید زمینه بهبود معیشت کارگران را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: در این جلسه هم برخی مطالبات کارگران در آذربایجان غربی مطرح شد که بعضی از آنها که امکان پیگیری در استان است، مورد پیگیری قرار گرفته و برخی دیگر که ملی است، با مسوولان کشوری در میان گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه بالا بودن نرخ بیکاری در آذربایجان غربی طی چهار دهه گذشته یکی از مهم‌ترین مشکلات ما بوده است، ادامه داد: ما یکی از استان‌های پرظرفیت هستیم اما در استفاده از این ظرفیت‌ها که باید بهره مندی مردم باشد، مشکل داریم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل روی افزایش سرمایه گذاری و بهبود بهره وری در استان برنامه ریزی شد، اظهار کرد: مهمترین هدف از این امر هم رشد تولید در استان بود تا بتوانیم زمینه ارتقای شاخص‌های استان را فراهم کنیم.

معتمدیان گفت: سال گذشته ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی داشتیم که آثار آن در کاهش نرخ بیکاری نمایان شد.

وی از نگاه ویژه به بخش عمران در آذربایجان‌غربی در راستای بهبود اشتغال افزود: سال گذشته یک هزار و ۳۵۰ طرح عمرانی در استان به بهره برداری رسید و برای آن هم ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد.

معتمدیان تاکید کرد: همچنین در سال گذشته بخش قابل توجهی از واحدهای نیمه تمام و راکد در آذربایجان‌غربی مورد بهره برداری قرار گرفت و به طور مشخص ۱۴۲ واحد صنعتی احیا شد.

استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: با همه این کارها نرخ بیکاری طی سه فصل ابتدایی سال گذشته در استان تک‌ رقمی شد و در زمستان هم با ۶.۲ درصد کاهش نرخ بیکاری در استان، بیشترین کاهش را در این حوزه شاهد بودیم.

معتمدیان با تاکید بر پرهیز از شعار در راستای توسعه آذربایجان‌غربی ادامه داد: بهبود درآمد عمومی استان که در حال حاضر نصف کشور است، باید با اجرای طرح‌های مختلف با قدرت پیگیری شود.

وی یکی از مشکلات حوزه کارگری آذربایجان غربی را کمبود زیرساخت های درمانی عنوان کرد و گفت: باید بهبود این شاخص در دستور کار و در کنار آن تعادل بخشی و ایجاد توازن در همه شهرستان‌ها مورد توجه باشد.

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات کارگران را مشکل مسکن دانست و افزود: می‌توان در قالب نهضت ملی مسکن در این خصوص کمک کرد که در این باره یک جلسه ویژه برگزار می‌کنیم و می توان بخشی از منابع بانک رفاه در اختیار مسکن کارگران قرار گیرد.

در این جلسه نمایندگان تشکل‌های کارگری به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

در حال حاضر حدود ۴۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی را جامعه کارگری و خانواده آنان تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار