مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۴۸شهر استان از خدمات آب و فاضلاب بهره مند هستند و در حال حاضر ۹۹.۹۵درصد از جمعیت شهری استان از خدمات آب شرب بهداشتی بهره مند هستند.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 07 May 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، خوش سیرت در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل تصفیه خانه ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۸۷۸روستای استان از خدمات آب شرب بهره مند هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۶.۷ درصد جمعیت روستایی از آب شرب بهره مند هستند و مابقی روستاها با اتمام پروژه های آبرسانی تا۳سال آینده تحت پوشش قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ تصفیه خانه در استان فعال است، اظهار کرد: کل آب شرب سالانه مورد نیاز استان ۲۸۱میلیون متر مکعب است که ۵۲درصد از این نیاز با مساحت ۱۴۶میلیون مترمکعب آب توسط تصفیه خانه ها و مابقی توسط چاه ها و چشمه ها تامین می شود.

خوش سیرت با تاکید به اینکه در استان ۸۲۳چاه ، ۸۰۰ چشمه و ۳۸قنات حفر شده که تامین کننده آب شرب روستاها هستند، خاطر نشان کرد: در سال گذشته برای اجرای پروژه های آبرسانی در بخش روستاها ۶۶۳میلیارد تومان و در بخش شهری ۳۵۷میلیارد تومان مصوب شد که از این میزان برای بخش شهری ۱۹۰میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آذربایجان غربی ۲۰۰لیتر برای هر فرد در شبانه روز است،گفت:این سرانه در استان های همجوار ۱۳۰ لیتر و الگوی مصرف استاندارد۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که مقایسه ها نشان دهنده افزایش سرانه مصرف آب در استان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی یاد آور شد: در سال گذشته ۲۱۰میلیارد تومان اعتبار از سهم اعتبارات ملی تنش آبی برای استان اختصاص یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که ۱۲میلیارد تومان بود افزایش را نشان می دهد.
مدیر عامل شرکت آبفای استان بااشاره به تنش آبی در ۳۹۱ روستاهای استان که گفت: با اعتبار ۹۶۶میلیارد تومان در طی ۳۰ماه با اجرای طرح ها و پروژه ها، مشکل تنش آبی این روستاها برطرف خواهد شد و در حال حاضر نیز این طرح ها ۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اظهار کرد: پوشش فاضلاب شهری در استان در حال حاضر ۷۷درصد است این درحالی است که میانگین استانی ۶۷.۵درصد و میانگین کشور ۵۵درصد اعلام شده است.

خوش سیرت ادامه داد: مدول یک تصفیه خانه فاضلاب ارومیه در شبانه روز ۴۰هزار متر مکعب پساب، مدول دوم نیز ۴۰هزار متر مکعب پساب و مدول سوم نیز ۶۰هزار متر مکعب پساب تصفیه شده تولید و روانه دریاچه ارومیه می کند این درحالی است که ظرفیت فعلی ورودی فاضلاب به تصفیه خانه ارومیه روزانه ۱۰۵هزار متر مکعب فاضلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار