جشن نسیم مهر ویژه حمایت از خانواده‌های زندانیان با حضور دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از خیرین در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 27 May 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تبریک ایام حماسه پر خاطره آزادسازی خرمشهر که نشانگر همت جانانه ملت ایران که حاکی از انسجام و غیرت تک تک ملت سرافراز ایران در این برهه از تاریخ و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود گفت: در دهه پر خیر و برکت کرامت قدردان حضور گرم شما خیرین نیک سیرت و عزیز هستیم.
عتباتی ادامه داد: مردم عزیز، نجیب، فهیم و بسیار متعهد استان آذربایجان غربی نمونه و الگوی بی بدیل در امور خیر و خدا پسندانه هستند.
رئیس کل دادگستری استان افزود: مردم نیک سیرت استان نسبت به مقوله ای به نام زندان، زندانی و خانواده زندانی یک نگاه دلسوزانه دارند که این جمع که برای دستگیری از این خانواده های زندانیان دور هم جمع شده‌اند نشان دهنده این نگاه والا می باشد که بسیار ارزشمند است.
رئیس شورای قضایی استان اضافه کرد: زندان یک مقوله اجتناب ناپذیر برای احقاق حق و اجرای عدالت است ولی در کنار این امر وظیفه اخلاقی و انسانی در کمک به زندانیان و خانواده های آنان است، چرا که بسیاری از بزهکاران با توجه به شرایط اجتماعی و معیشتی مرتکب بزه شده اند و اگر هرکسی نیز به جای آنان قرار داشت ممکن بود مرتکب جرم شود، پس وظیفه ما اصلاح و بازپروری زندانیان برای جلوگیری از ارتکاب بزه و در کنار این حمایت از خانواده آنان که در معرض آسیب های اجتماعی هستند می باشد.
عتباتی در پایان از مردم استان بخصوص خیرین خواست که به انجمن حمایت از زندانیان نگاه ویژه ای داشته باشند چرا که خدمات این انجمن برای حمایت از خانواده های نیازمند زندانیان است.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این آیین گفت: در این مراسم همه خیرین گرد هم آمده اند تا جهاد دیگری را حوزه حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان آذربایجان غربی رقم بزنند و ما در مقابل این همه ایثار و فداکاری سر تعظیم فرود می آوریم.
مجیدی ادامه داد: افرادی که در این مراسم حضور دارند برای حمایت از افرادی که متأثر از اقدام مجرمانه یکی از افراد خانواده می باشد گرد هم آمدند، فردی که تحت تاثیر شرایط اجتماعی و اقتصادی قربانی یک رفتار مجرمانه شده و خانواده این شخص علیرغم اینکه هیچگونه نقشی در این جرم ندارند متاثر از آن هستند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: شما خیرین در این مقطع از خانواده زندانی حمایت می کنید و باور ما بر این است که اگر به خانواده زندانی کمک کنیم در اصلاح مجرم نیز بسیار تاثیر گذار است.
فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در این آیین به ارائه گزارشی از اقدامات انجمن های حمایت از زندانیان استان پرداخت و گفت: در سال گذشته با حمایت خیرین از ۱۶ انجمن حمایت از زندانیان استان نزدیک به ۸ میلیارد تومان کمک نقدی به خانواده زندانیان شده است و ۵۶ هزار بسته معیشتی نیز تقدیم این خانواده ها شده است. همچنین ۴۸۴ مورد بازدید از منازل خانواده های زندانیان برای رسیدگی به مشکلات آنان صورت گرفته است و ۱۱۹۵ دانش آموز تحت پوشش انجمن ها هستند و ۱۴ هزار خانواده زندانیان تحت آموزش های مهارت های اساسی زندگی اجتماعی و خود مراقبتی قرار دارند و در کنار این با تلاشهای صورت گرفته ۸۲۵ مورد اخذ رضایت صورت گرفته است.
لازم به ذکر است در طول این مراسم خیرین نیک سیرت کمک های نقدی و غیر نقدی خود را تقدیم نمودند تا بدین ترتیب دلهای خانواده زندانیان را شاد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار