کد خبر: ۱۲۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 30 October 2015

به گفته رئیس جمهور «یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم رفع نگرانی مردم در حوزه سلامت است» در این رابطه و با توجه به اهمیت بهداشت و سلامتی مردم ، رضا سلیمانی خبرنگار تابناک آذربایحان غربی با دکتر محمد مقصدحق مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان مصاحبه ای انجام داده است که منتشر می شود.

تابناک آذربایحان غربی : در مجموع چه تعداد واحد درمانی، بیمارستان، درمانگاه و خانه بهداشت و ... در این شهرستان فعال است؟

مقصدحق :این شبکه دارای یک بیمارستان 140 تختخوابی، 16 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، 4 پایگاه سلامت جامعه، 63 باب خانه بهداشت، یک آزمایشگاه می باشد که مشغول ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم شهرستان است. همچنین کلیه واحدهای درمانی بخش خصوصی تحت نظارت و بازرسی این شبکه هستند که شامل 28 مطب پزشک متخصص، 17 مطب پزشک عمومی ، 16 مطب مامایی ، 18 مطب دندانپزشکی، 2 گفتار درمان، 1 بینایی سنج، 7 فیزیو تراپی ،22 داروخانه،4 آزمایشگاه، 2 رادیولوژی، 3 سونوگرافی و 3 درمانگاه عمومی شبانه روزی. همچنین این شبکه دارای یک دانشکده پرستاری می باشد که هم اکنون 135 نفر دانشجو در رشته پرستاری مشغول تحصیل هستند.

تابناک آذربایحان غربی : مهمترین نیاز حوزه بهداشت و درمان شهرستان چیست؟

مقصدحق : مهمترین نیاز حوزه سلامت این شهرستان در وهله اول افزایش تخت های بیمارستان است که به حمدالله طرح توسعه از 96 به به 250 تختخوابی در حال اتمام است که هم اکنون دارای 96 درصد پیشرفت فیزیکی است . همچنین این شهرستان نیاز شدیدی به دستگاههای سی تی اسکن، MRI ، رادیولوژی دیجیتال و مامو گرافی دارد که مراحل تهیه این دستگاهها در دست اقدام است.

تابناک آذربایحان غربی : وضعیت عمومی بیمارستان چگونه است و دارای چه امکاناتی می باشد؟

مقصدحق : بیمارستان بوکان که اسما 96 تختخوابی است ولی در عمل 140 تخت فعال دارد. هم اکنون در این بیمارستان بخشهای تخصصی جراحی عمومی، ICU،CCU، زنان و زایمان، 2 اتاق عمل، داخلی زنان، داخلی مردان، کودکان، نوزادان، اورژانس و پست پارتوم می باشد. همچنین واحدهای پاراکلینیکی آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، درمانگاه تخصصی، آندسکوپی، اکوکاردیوگرافی و ... فعال می باشد. ضمنا این شبکه در راستای طرح تحول سلامت و به منظور دسترسی سریع و آسان و هم هزینه مردم به خدمات تخصصی قلب، درمانگاه قلب را در شیفت عصرها با خدمات اکو و تست ورزش با تعرفه دولتی را دایر نموده است.

تابناک آذربایحان غربی : برنامه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان برای ارتقای سطح خدمات سلامت چیست؟

مقصدحق : این شبکه در صورت اتمام طرح توسعه بیمارستان و تحویل گرفتن این پروژه، نسبت به جذب نیروی انسانی و تأمین تجهیزات آن برنام دارد. همچنین تأمین و راه اندازی دستگاههای سی تی اسکن، MRI ، رادیولوژی دیجیتال و مامو گرافی و جذب متخصص جراح مغز و اعصاب در دستور کار قرار دارد.

در بخش بهداشت نیز از سال گذشته فرایند احداث 12 باب خانه بهداشت آغاز شد که 9 باب در روستاهای ناچیت، یکشوه، قره گل، لگز، پاشبلاغ، ینگیجه، ساریقامیش اختاچی، سلامت، حاجی لک به بهره برداری رسید و سه باب در روستاهای سردکویستان، غوث آباد و اسکی بغداد نیز در شرف اتمام است و در ایام الله دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

همچنین اجرای طرح پزشک خانواده برای حاشیه شهر بوکان آغاز شده و تاکنون 51 هزار نفر ساکن مناطق حاشیه شهر شامل امیرآباد، اسلام آباد و کلتپه سرشماری شده و در سامانه ثبت شده است و در همین راستا تعداد 4 پایگاه سلامت جامعه به نام های پایگاه سلامت جامعه سردار در منطقه اسلام آباد، شمس در امیرآباد، کهریزه در کهریزه محمود آباد و استاد هه ژار در منطقه عشایر تجهیز و راه اندازی ، که برای راه اندازی آنها مبلغ 2 میلیارد ریال برای تجهیزات هزینه شده است و مراحل جذب 34 نفر نیروی انسانی فنی برای آنها آغاز گردیده است.

تابناک آذربایحان غربی : وضعیت نیروی اسانی حوزه سلامت شهرستان چگونه است؟

مقصدحق : هم اکنون و تا این تاریخ در مجموع حدود 900 نفر پرسنل در رسته های بهداشتی و درمانی و اداری و مالی در واحدهای تابعه مشغول خدمت هستند که بیش از 70 درصد از آنها فنی و 30 نیز جزو نیروهای پشتیبانی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار