بسته خبری شهرستانها/خوی
بسته خبری شهرستانها، خبرهایی را شامل می شود که از شهرستانهای مختلف استان تهیه و منتشر می شود.
کد خبر: ۱۲۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 11 November 2015

بي طرفي و رعايت قانون وظيفه مسئولين اجرايي انتخابات است

به گزارش تابناك آذربايجان غربي از خوي، حسين سيواني در نشست فعالان سیاسی شهرستان خوی كه از طیف ها و گرایش های سياسي اصلاح طلب و اصولگراي خوي حضور داشتند، با بیان اینکه جریان های سیاسی حلقه واسط بین مردم و حکومت هستند اظهار داشت: بدیهی است در جوامع امروزی برای اداره امور کشور در ابعاد مختلف هیچ دولت و کشوری بی نیاز از حضور و مشارکت مردم نیست و ارتباط تنگانگی بین آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروزه تحولات امیدبخشی با رعایت منافع کشور و نظام در حال ظهور است، افزود: امروز شرایط به وجود آمده در عرصه سیاسی تا حدی متفاوت از گذشته است و فعالان سیاسی کارآزموده تر و باتجربه تر شده اند.اگر بخواهیم جامعه در مسیر توسعه پایدار قرار بگیرد باید فعالان سیاسی شهرستان با درک شرایط جدید، جلسات و نشست های مشترک هم اندیشی برگزار نمایند.

فرماندار خوي ادامه داد: کشور ما بعد از انقلاب اسلامی چندین نقطه عطف و تحول را به خود دیده است و هم اکنون نیز با توجه به شرایط و موقعیتی که پس از توافق برجام و رفع تحریم ها به وجود آمده و خواهد آمد، در نقطه عطف تاریخی قرار داریم و اگر این شرایط را بتوانیم تدبیر و مدیریت نمائیم می توانیم بسوی یک خیز تاریخی گام برداریم. امروز دولت سیاست خارجی را بر اساس رفع تنش ها و درگیری ها با نظام بین الملل و رسیدن به حقوق کشور با ملاحظات تأمین امنیت و منافع ملی قرار داده است .

سيواني با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصریح کرد: در انتخابات حتما باید فعالان سیاسی دید محلی و کشوری داشته باشند و در جهت ایجاد یک مجلس قدرتمند برآمده از تمام جریانات سیاسی با تکیه بر تخصص و کارشناسی گام برداشته و هدفشان منافع کلان کشور و امنیت ملی باشد و این امر ممکن نیست مگر اینکه عرصه را برای حضور کاندیداهای ارزشمند و حضور پرشور مردم فراهم آوریم .

وی تأکید کرد: ما بعنوان مقام اجرایی و برگزار کننده انتخابات وظیفه داریم با دیدی کاملأ بی طرفانه و با رعایت قوانین کشور،از آراء مردم حفاظت و حراست کرده و زمینه را برای انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم فراهم کنیم.

گفتني است در اين نشست حاضرين به اظهار نظر در خصوصانتخابات اينده مجلس شوراي اسلامي و خبرگان پرداختند و فرماندار خوی نيز بهسئوالات حاضرین پاسخ گفته و در این خصوص گفتگو نمودند.


نماینده مردم خوی و چایپاره:

تا حصول نتیجه نهایی موضوع توهین به مردم آذربایجان را از مجاری قانونی پیگیری می کنیم

به گزارش تابناك آذربايجان غربي از خوي، نماینده مردم خوی و چایپاره در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: توهین به مردم ترک زبان کشور یک عمل سخیف و حرکتی نابخرادانه بود و باید عوامل این کار توسط مراجع قضایی محاکمه و محکوم شوند.

موید حسینی صدر با اعلام اینکه ساخت و پخش آن برنامه عملی مجرمانه بوده است، افزود: با توجه به اینکه عوامل تولید، اجرا و پخش آن برنامه از نتیجه عمل خود آگاه بوده اند، بنابراین عمل مجرمانه انجام داده اند و ما نمایندگان مردم ترک زبان با قاطعیت و با همدلی و همرایی از مجاری قانونی و قضایی موضوع را پیگیری و تا رسیدن به نتیجه مطلوب و محکومیت آنها تلاش و پیگیری خود را ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: اکثر دوستان نماینده مجلس از این تخلف آشکار صدا و سیما ناراحتند و به بدنبال برخورد قاطع قانونی با بزهکاران و متخلفین هستند

وی حرکت های غیرقانونی را مغایر با شئون مردم آذربایجان خواند و اظهار داشت: اعتراضات صورت گرفته خشم و ناراحتی مردم از این عمل سخیف و ابلهانه را نشان داد و اکنون زمان آن است که از راه های قانونی در پی محکومیت عوامل آن باشیم تا دیگر هرگز شاهد چنین بی حرمتی هایی به مردم غیور و سلحشور و با ایمان آذریجان و سایر اقوامایرانی نگردیم.

عضو فراكسيون نخبگان مجلس در رابطه با حرکت ها و اعتراضات غیر قانونی هشدار داد و تاکید نمود: راه و روش های غیرقانونی نه تنها حقانیت مردم آذربایجان را دچار خدشه می کند بلکه مورد سوء استفاده دشمنان مردم کشورمان نیز قرار می گیرد که به هیچ وجه مطلوب و مورد نظر فرزندان دیار ستارخان و مهدی باکریو کوراوغلو و پوریای ولی نیست.

نماینده مردم خوی و چایپاره با تاکید مجدد بر محکومیت عاملان توهین به مردم ترک زبان گفت: علاوه بر محکومیت عوامل تولید و پخش آن برنامه مشمئز کننده، آقای سرفراز به عنوان رئیس صداوسیما ضمن عذرخواهی مجدد باید جبران مافات نموده و با تولید و پخش برنامه هایی از مشاهیر و تاریخ آذربایجان از مردم این سامان دلجویی نماید.

سعيدفرجي




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار