کد خبر: ۱۲۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 15 November 2015

دو پایگاه فوریتهای پزشکی 115 در بوکان ره اندازی می شود

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی :محمد مقصدحق مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در گفت و گو با خبرنگار تابناک گفت: دو پایگاه دیگر فوریتهای پزشکی در مناطق شهرک فرهنگیان و امیرآباد این شهرستان راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا یک دستگاه آمبولانس به ناوگان حمل و نقل 115 بوکان اضافه شد.

مقصدحق افزود: این آمبولانس مجهز به تجهیزات فوریتها است و برای خرید و تجهیز آن مبلغ 2 میلیارد ریال از طرف دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: با اضافه شدن این دستگاه تعداد آمبولانس های فوریتهای پزشکی 115 بوکان به 6 دستگاه افزایش یافت.

یادآوری می نماید کهشهرستان بوکان هم اکنون دارای 4 پایگاه فوریت های پزشکی 115 و یک مرکز پیام می باشد و با راه اندازی این دو پایگاه درصد پوشش مناطق به طور چشگیری افزایش پیدا می کند.

ماکو قهرمان مسابقات جودوی بزرگسالان آذربایجان غربی شد

تیم ماکو به مقام نخست مسابقات جودوی قهرمانی بزرگسالان آذربایجان غربی در بوکان دست یافت.

در این دوره از مسابقات که جمعه شب در سالن سه هزار نفری میلاد نور شهرستان بوکان به پایان رسید 11 تیم در قالب هشت شهرستان ماکو، سلماس، خوی، مهاباد، بازرگان، ارومیه الف و ب، میاندوآب و بوکان الف و ب حضور داشتند.

در پایان این مسابقه ها تیم ماکو با کسب سه مدال طلا توانست عنوان نخست رقابت های قهرمانی جودوی استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص دهد.

تیم های ارومیه و بوکان نیز هر کدام با کسب دو مدال طلا به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

نفرات برتر هر وزن این مسابقات به عنوان تیم منتخب استان آذربایجان غربی به رقابت های قهرمان کشور در استان اصفهان اعزام می شوند.

این دوره از مسابقات به صورت انفرادی و با حضور 77 جودو کار در هفت وزن به اضافه 100 کیلوگرم، 100، منهای81، منهای 73، منهای 66 و منهای 60 کیلوگرم به مدت دو روز در این شهرستان برگزار شد.

در استان آذربایجان غربی هم اکنون 9 هیات جودو در 9 شهرستان به صورت رسمی فعالیت دارند.


اهدای یک واحد مسکونی به آموزش و پرورش تکاب توسط معلم خیر

«سجاد نعمتی» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان تکاب با اعلام این خبر گفت : یکی از معلمان خیر تکابی که به منظور توسعه فضاهای آموزشی شهرستان با نیت خیر ، بدون اینکه بخواهند نامی از او برده شود واحد مسکونی خود را در دو طبقه و در بهترین نقطه شهر تکاب با ارزشی بالغ بر بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برای استفاده به عنوان فضای آموزشی و یا پرورشی به آموزش و پرورش تکاب اهدا نمود که در آینده با صلاحدید مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان می تواند بخشی از مشکل فضای آموزشی و پرورشی شهرستان را برطرف نماید.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون دو واحد مسکونی توسط خیرین به آموزش و پرورش تکاب اهدا شده است که در مهرماه یک واحد مسکونی توسط یکی از اهالی شهرستان تکاب که در استان تهران ساکن می باشد با ارزشی بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به منظور احداث یک واحد آموزشی 4 کلاسه در روستای زره شوران در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار گرفته است.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش تکاب خاطر نشان نمود: در راستای توسعه فضاهای آموزشی شهرستان در آذرماه سال جاری کلنگ آموزشگاه 3 کلاسه روستای قلدره علیا با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد توسط بانک رفاه کارگران کشور به زمین زده خواهد شد و همچنین آموزشگاه 3 کلاسه خیر ساز دکتر فیروز ناظم روستای احمدآباد علیا با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال مورد افتتاح قرار خواد گرفت.

نعمتی خاطر نشان نمود: از سوی خانواده مرحوم شهرام خسروی آموزشگاه خیر ساز دکتر شهرام خسروی با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 300 میلیون ریال با مشارکت اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در حال احداث می باشد که برای سال تحصیلی 96-95 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است از سوی بنیاد برکت نیز یک واحد آموزشی 4 کلاسه به شهرستان تکاب تعلق گرفته است که پس از بررسی در یکی از روستاهای شهرستان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

افزایش 15 درصدی برداشت سیب درختی از باغ های اشنویه

انور حسینیمدیر جهاد کشاورزی اشنویه افزود: در سال جاری بیش از 99 هزار تن سیب از سه هزار و 960 هکتار از باغ های این شهرستان برداشت شده است.

وی اضافه کرد: مساعد بودن شرایط آب و هوایی منطقه، افزایش سطح باغ های بارور و توجه باغداران به توصیه های کارشناسان در استفاده از سموم دفع آفات و مراحل مختلف داشت و برداشت محصول از جمله دلایل افزایش تولید سیب در اشنویه به شمار می روند.

وی در زمینه صادرات این محصول به خارج از کشور نیز اظهار کرد: هم اکنون صادرات سیب به کشورهای همسایه آزاد است و عمده تولید محصولات این شهرستان به کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به مرغوبیت بالای سیب اشنویه ادامه داد: به خاطر شرایط آب و هوایی این منطقه، سیب اشنویه از مرغوبیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و خریداران ویژه ای در داخل و خارج کشور دارد.
حسینی با اشاره به ظرفیت پذیرش و نگهداری سیب در سردخانه های اشنویه گفت: هم اکنون ظرفیت سردخانه های این شهرستان 70 هزار تن است که تولید باغی این شهرستان را تا زمان فروش نگهداری می کنند.

وی از افزایش تعداد سردخانه های اشنویه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته طی چند سال گذشته با احداث سردخانه های جدید مشکلی برای نگهداری محصول های باغی این شهرستان وجود نخواهد داشت.


وی ادامه داد: در شهرستان اشنویه در جنوب آذربایجان غربی بیش از 34 هزار هکتار زمین مستعد قابل کشت وجود دارد که از این مقدار هشت هزار هکتار به باغ های سیب اختصاص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار