کد خبر: ۱۴۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 11 December 2015

قدرداني امام جمعه مهابادازخدمات رساني به موقع به مسافران گرفتار در برف وکولاک

امام جمعه مهاباد در خطبه های نماز جمعه از عکس العمل به موقع ادارات و نهادهای خدمات رسان در خدمت رسانی مناسب به مسافران گرفتار در برف و کولاک قدردانی کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ماموستا ملا قادر سهرابی در جمع نمازگزاران در مسجد جامع گفت : امدادگران ، نیروهای خدماتی ، عوامل اجرایی در ادارات بویژه تلاشگران ارتشی ، سپاهی و بسیجی بلافاصله پس از بارش برف چند روز گذشته به کمک مسافران در راه مانده شتافتند و این ، بیانگر آمادگی مناسب همه نیروهای خدماتی و امدادی در مواقع بحرانی است.
وی افزود : هر چند راه برخی روستاهای شهرستان ، هنوز به علت بارش سنگین برف مسدود است ، اما انتظار می رود هر چه سریعتر این مشکل نیز رفع شود.
خطیب نماز جمعه مهاباد ، همچنین از طبقات مختلف مردم به خاطر اهدای کمک های انساندوستانه به فقرا و مستمندان در چند هفته ی گذشته قدردانی کرد.
ماموستا سهرابی در بخش دیگری از خطبه های نماز به بیان اهمیت حرمت نهادن به ایتام و کودکان بی سرپرست با استناد به آیات واحادیث پرداخت.
وی افرادی را که به نیکی از ایتام مراقبت می کنند همردیف با اولیاءالله دانست و ابراز امیدواری کرد ؛ همه خود را در قبال ایتام و رفتار محبت آمیز و پر عطوفت با آنان مسئول بدانند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه:

نبی اکرم (ص) محور وحدت در جهان اسلام هستند

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: نبی اکرم (ص) به معنای واقعی محور وحدت در جهان اسلام هستند.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ماموستا عبدالقادر بیضاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: حضرت محمد مصطفی (ص) به معنای واقعی کلمه محور وحدت و همدلی در جهان اسلام و بین مسلمانان هستند.

وی با اشاره به اینکه با جمع شدن در اطراف حضرت محمد مصطفی (ص) مسلمانان اقصی نقاط جهان اسلام با یکدیگر متحد خواهند شد، افزود: در این صورت تا اندازه زیادی مشکلات و چالش‌های موجود در جهان و بین کشورهای مسلمان دنیا حل خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن میلاد حضرت محمد (ص) و ماه پر فیض و برکت ربیع‌الاول قرار گرفته‌ایم، یادآوری کرد: در این روزها باید بیش از پیش برای شناخت اولیای الهی و ائمه معصوم (ع) گام برداشته شود، همچنین اولیای الهی را در زندگی و امور مختلف برای خودمان الگو قرار دهیم.

امام جمعه اهل سنت ارومیه دلیل بروز مشکلات مختلف در شرایط کنونی را پراکندگی مسلمانان اقصی نقاط دنیا عنوان کرد، افزود: باید در راستای تمسک جستن به اشتراکات دینی گام برداریم، تا از این رهگذر همدلی و هم‌‌افزایی بین کشورهای اسلامی حاکم شود.

بیضاوی سالروز رحلت رسول اکرم (ص) در 28 صفر را تسلیت گفت و افزود: وفات یافتن ایشان به معنای واقعی کلمه قلوب مسلمانان و پیروان راستین ایشان در صدر اسلام را در غم و اندوه جانکاه فرو برد، به طوری که همچنان در سالروز وفات ایشان مسلمانان آئین عزا و سوگواری برگزار می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه حضرت محمد مصطفی (ص) را فاتح قلوب انسان‌های آگاه و اندیشمند جهان دانست، خاطرنشان کرد: همچنان انسان‌های بابصیرت ندای حق را شنیده و به ایشان ملحق می‌شوند، به طوری که دامنه اسلام ناب در حال گسترش بین جهانیان است.

وی با اظهار اینکه دشمنان دین مبین اسلام به دنبال ترسیم یک چهره خشن و غیرواقعی از این آئین الهی و آسمانی هستند، افزود: حال آنکه این سری اقدامات هدفمند و مغرضانه هیچ‌گونه نتیجه‌ای جز رسوایی مسببان آن را به دنبال نخواهد داشت.

امام جمعه پیرانشهر:

مسلمانان با تمسک به آموزه‌های الهی برای افزایش همدلی بکوشند

امام جمعه پیرانشهر گفت: مسلمانان باید از طریق تمسک جستن به رسول اکرم (ص) و آموزه‌های الهی ایشان برای افزایش روحیه همدلی بین خود بکوشند.


به گزارشتابناک آذربایجان غربی، ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: مسلمانان اقصی نقاط دنیا با تمسک جستن به رسول اکرم (ص) و آموزه‌های متعالی ایشان می‌توانند برای افزایش روحیه همدلی، اتحاد و همکاری در جامعه اسلامی بکوشند، به طوری که این موضوع به معنای واقعی کلمه منشاء خیر و برکت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه 28 صفر سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) را پشت سر گذاشته‌ایم، ضمن اینکه این ایام را به اقشار مختلف مردم و دل‌سوختگان اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) تسلیت گفت، افزود: این انتظار از اقشار مختلف وجود دارد که با تمسک جستن به آموزه‌های ناب ایشان برای رفع اختلاف‌ها گام بردارند.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اینکه به ویژه در شرایط کنونی کشور ما بیش از هر چیزی به وحدت و همدلی نیاز جدی دارد، یادآوری کرد: با توجه به اینکه ایادی استکبار جهانی در کشورهای منطقه به آتش‌افروزی دست زده‌اند، ما باید بیش از پیش هوشیار بوده، برای روشنگری و آگاه‌سازی ملت‌ها به ویژه ملت خودمان گام برداریم.

محمودی فرا رسیدن ایام حزن و اندوه و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) به دست دشمنان دین مبین اسلام را تسلیت گفت، افزود: این ایام فرصت بسیار مغتنمی برای شناخت اهل بیت (ع) و قدم برداشتن در مسیر ترسیم شده توسط ایشان است، که این قبیل فرصت‌ها را نباید از دست داد.

این مسئول با بیان اینکه در روزهای پایانی ماه صفر قرار گرفته‌ایم، اضافه کرد: اولیای الهی به معنای واقعی کلمه راه سعادت را از شقاوت به ما نشان داده‌اند، که در صورت گام برداشتن در این مسیر تعیین شده می‌توان به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کرد همچنین به مقام قرب الهی نیز رسید.

محمودی با بیان اینکه به کار گیری آموزه‌های الهی و توحیدی منجر به آزاد شدن انسان از قید و بند نفس، کبر، غرور و سایر آلودگی‌های روحی می‌شود، خاطرنشان کرد: بنابراین باید بیش از پیش برای انس و الفت با ائمه معصوم (ع) گام برداشته شود، همچنین توصیه‌های اولیای دینی را در زندگی و فعالیت‌های مختلف خود اعم از سیاسی و اجتماعی پیاده کنیم.

امام جمعه پیرانشهر تلاش برای توسعه و نشر علوم و استفاده از آن برای تعالی ابنای بشر را یکی از امور لازم و ضروری دانست، گفت: باید در این سمت و سو به همت جوانان مومن، متدین و انقلابی گام‌های بلندی برداشته شده و به موضوع ضرورت رشد علمی کشورمان جامه عمل پوشاند.

وی در پایان اقشار مختلف مردم را به رعایت تقوی الهی و پرهیز از نادرستی و گناه دعوت کرد، افزود: مانوس شدن با قرآن کریم به معنای واقعی کلمه انسان را مقابل آسیب‌های مختلف اعم از اجتماعی و فردی مصون نگه می‌دارد، بنابراین باید فرزندان‌مان و خودمان را به خواندن کلام خدا عادت دهیم.

 SHAPE  \* MERGEFORMAT

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار