مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: مرگ دو راس گوزن نابالغ سایت تکثیر و احیای گوزن زرد مانشت و قلارنگ این استان در دست بررسی است.
کد خبر: ۱۴۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 18 December 2015
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: مرگ دو راس گوزن نابالغ سایت تکثیر و احیای گوزن زرد مانشت و قلارنگ این استان در دست بررسی است.
مازیار سلیمان نژاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چندی پیش 2 راس از گوساله های این سایت که جزء گوزن های متولد سال جاری بودند، به علت نامعلومی تلف شدند.
وی یادآور شد: هنوز علت مرگ این دو گوزن نابالغ به درستی و روشنی مشخص نشد ولی لاشه این دو گوزن مورد کالبد شکافی قرار گرفته و نمونه هایی برای آزمایشگاه های معتبر دامپزشکی استان و تهران فرستاده شده است.
سلیمان نژاد با بیان اینکه این نخستین مورد از مرگ گوزن های سایت ایلام از بدو تاسیس تاکنون است، افزود: هر چند علت مرگ این دو حیوان به طور قطعی مشخص نشده و در دست بررسی است، اما نکته حایز اهمیت اینکه علت مرگ هر چه باشد واگیردار و مسری نیست.
سایت گوزن زرد ایرانی استان ایلام با وسعت 80 هکتار در محدوده منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ موفق ترین سایت تکثیر و احیای گوزن در معرض انقراض کشور است که سال 86 فعالیت خود را با نگهداری از شش راس گوزن بومی جزیره اشک دریاچه ارومیه آغاز کرد و در سال جاری تعداد این وحوش به 54 راس رسید که 10 راس آن به سایت تکثیر استان یزد منتقل شد.
با مرگ این دو گوزن نابالغ تعداد گوزن های این سایت به 42 راس رسیده است. امسال این سایت شاهد تولد حدود 10 راس گوزن بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار