هدف عربستان از اعدام شیخ نمر دامن‌زدن به جنگ مذهبی است/ آل‌سعود ظالم و یهودی‌صفت است
کد خبر: ۱۵۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴ 08 January 2016


قریشی علی اکبر

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شیخ نمر خواستار تبلیغ دین اسلام و آزادی مذهب خود بود و آل‌سعود به‌جرم واهی این عالم دینی را به شهادت رساند تا به جنگ مذهبی دامن بزند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی امروز در مراسم یادبود شهادت شیخ نمر باقر النمر که در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد اظهار داشت: امروز در دنیا شیعیان مظلوم واقع شده‌اند، در کشور نیجریه 10 میلیون  نفر شیعه وجود دارد و سال گذشته هزار نفر از آنان را کشتند.

وی افزود: در این کشتارها سه تن از پسران شیخ زکزاکی کشته شد و بعد از مدتی چهارمین فرزند او را نیز کشتند و او پسرانش را در راه خدا داد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در پاکستان گروهی افراطی وجود دارد که شیعه‌ها را به شهادت می‌رسانند و در کشور بحرین نیز که 70 درصد جمعیت شیعه هستند ولی با این حال دوستداران اهل بیت در فشارند.

قریشی تصریح کرد: در جریان یمن هم این‌چنین است و آل سعود برای از بین بردن شیعیان آن کشور وارد جنگ و خونریزی شده است و در خود کشور عربستان 7 میلیون شیعه وجود دارد و در کشور عربستان هم شیعیان مورد ظلم واقع شده‌اند.

وی بیان کرد: شیخ نمر خواستار آزادی و تبلیغ مذهب دینی خود بود و معتقد بود که سنی و شیعه برادرند و وحدت دارند اما شیعه مقابل استعمار و استکبار ایستاده و مقابل آمریکا و ظلم ایستاده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت که مقام معظم رهبری فرمودند: من دیگر امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام ندارم، زیرا اینها نوکر استعمار شده‌اند و این ایران است که در مقابل آنها ایستاده است.

وی اظهار داشت: رضا شاه خبیث می‌خواست در مملکت حجاب را از بین ببرد و عزاداری سرور و سالار شیهدان را ممنوع کرد و قصد داشت اسلام را از میان بردارد و دین زرتشتی را برگرداند اما موفق نشد.

قریشی افزود: صدام و محمدرضا شاه و قذافی و امثال اینها ظلم کردند و با زجر زیادی جان داده کشته شدند و حسنی مبارک که از جنس همانهاست با آن‌همه جنایتی که انجام داد هم اکنون در رختخواب جان می‌دهد.

قریشی تصریح کرد: آل سعود خانواده ظلم و یهودی‌صفت است، آل سعود هرچقدر توانسته ظلم کرده است و شیعه کشته است و به‌فضل پروردگار این آخرین پادشاه سعودی‌ها است و خداوند به‌احترام خون این شهید آل سعود را از بین می‌برد.


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار