نخستین درس‌ها و عبرت‌های 94
نوروز با همه شیرینی‌هایش حاوی برخی تلخی‌ها و حوادث ناگوار نیز بود که بیان اخبار آخرین جنایت‌ها و فجایع در خراسان رضوی در دل خود درس‌ها و عبرت‌های زیادی دارد.
کد خبر: ۱۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹ 04 April 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، برخی از آخرین اخبار حوادث در استان در مدت دوهفته گذشته از سال 94 شامل موارد زیر است که در خراسان بازتاب ویژه ای یافته است.

شناسایی اغفالگر زنان در شبکه های اجتماعی

رئيس پليس فتاي خراسان رضوي از دستگيري فردي خبر داد که از طريق شبکه هاي اجتماعي با اغفال زنان و دختران از آنان کلاهبرداري مي کرد.

سرهنگ سيد محسن عرفاني گفت: متهم مذکور پس از برقراري روابط دوستانه با زنان و دختران در شبکه هاي اجتماعي و ارسال پيام هاي عاشقانه، به آنان وعده ازدواج مي داد و پس از جلب اعتماد طعمه هاي خود با اين شگرد که مي تواند گوشي هاي گران قيمت تلفن همراه را به نصف قيمت براي آنان خريداري کند اقدام به کلاهبرداري مي کرد.

رئيس پليس فتاي خراسان رضوي افزود: متهم 33 ساله در آخرين کلاهبرداري خود يک ميليون و پانصد هزار تومان از زن جواني گرفته بود تا براي وي 2 گوشي خريداري کند که با اعلام شکايت اين زن، وي در چنگ قانون گرفتار شد. سرهنگ عرفاني همچنين از دستگيري مرد 42ساله اي خبر داد که از طريق شبکه هاي اجتماعي با کودکان خردسال به منظور آزار آنان، طرح دوستي مي ريخت و بدين ترتيب براي کودکان در مسير مدرسه ايجاد مزاحمت مي کرد.

دستگیری کلاهبردارانی که کرم داشتند!

دو نفر از چهار کلاهبرداري که با تأسيس يک شرکت توليد ورمي کمپوست در مشهد يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان از ۱۳۱ نفر کلاهبرداري کرده بودند، دستگير شدند.

با شکايت تعدادي از مالباختگان، پرونده به شعبه ۲۰۲ دادسراي مشهد ارجاع شد که توسط قاضي شرقي شهري مورد بررسي قرار گرفت. در رسيدگي ها، مشخص شد ۴ متهم با تشکيل شرکتي با ادعاي آموزش و توليد کرم هاي ورمي کمپوست به جذب سرمايه گذار اقدام مي کنند. متهمان مدعي مي شدند که پس از آموزش کرم هاي توليدي آن ها را مي خرند و در مرحله اول براي جلب اعتماد سرمايه گذاران هر سبد کرم را حدود ۶۰ هزار تومان به آن ها مي فروختند و در پايان دوره محصول را هر سبدي حدود يکصد هزار تومان مي خريدند. در آخرين مرحله، کلاهبرداران با دريافت بيش از يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان از ۱۳۱ نفر از شاکيان و تحويل سبدهاي ورمي کمپوست با تضمين خريد محصول، متواري شدند. دو نفر از متهمان در شهرهاي شمالي کشور شناسايي و دستگير شدند.

از همسرکشی تا جسد افتاده در خواجه ربیع

4 پرونده جنايي که در تعطيلات نوروزي مشهد تشکيل شد ، روي ميز قاضي ويژه قتل عمد قرار گرفت و تحقيقات قضايي درباره اين جنايت ها ادامه يافت.

اولين جنايت در آخرين روزهاي سال گذشته و در روستاي تنگل شور رخ داد. مرد 45ساله اي که به خاطر برخي مسائل خانوادگي با همسر اولش دچار مشکل شده بود هنگامي که کودکانش در خواب بودند وارد منزل وي در روستاي تنگل شور شد و همسر اولش را به قتل رساند. او پس از ارتکاب جنايت به منزل زن دومش رفت و دوباره با يک صحنه سازي به محل جنايت بازگشت و با پليس تماس گرفت.

او چنين وانمود مي کرد که همسرش به دليل نامعلومي در منزل مسکوني جان باخته است. گزارش خراسان حاکي است: با حضور قاضي علي اکبر صفائيان (قاضي ويژه قتل عمد) در محل وقوع حادثه ، جسد زن 40ساله به پزشکي قانوني انتقال يافت و کارآگاهان شوهر مقتول را نيز با صدور دستورات ويژه اي از سوي مقام قضايي به طور نامحسوس زيرنظر گرفتند تا اين که چند روز بعد مرد 45ساله با حضور در کلانتري به قتل همسرش اقرار کرد.

قتل یا سقوط آزاد ؟!

دومين حادثه جنايي نيز در روز دوم فروردين رخ داد و سقوط پيرزن 72ساله اي از طبقه پنجم يک مجتمع مسکوني در بولوار وحدت به قاضي ويژه قتل عمد گزارش شد. خانواده متوفي مدعي بودند که پيرزن به تنهايي در واحد مسکوني زندگي مي کرد و به دليل بيماري عصبي که داشته ، اقدام به خودکشي کرده است. اين درحالي بودکه وجود خون و برخي آثار ديگر جنايي در منزل، احتمال قتل را قوت مي بخشيد. بررسي هاي قاضي شعبه 808 مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد بيانگر آن بود که فرزند پيرزن وقتي به مادرش سر مي زد با کليدي که در دست داشت در منزل را روي او قفل مي کرد. در ادامه رسيدگي به اين پرونده چند مظنون به قتل که از اطرافيان و نزديکان متوفي هستند با صدور دستوري از سوي قاضي صفائيان بازداشت شدند تا بررسي هاي بيشتري در اين باره انجام شود.

شهادت سرباز چهارشنبه سوری در مشهد

اما دردناک ترين حادثه تعطيلات نوروزي در هفتم فروردين هنگامي رخ داد که ماموران انتظامي از شهادت سرباز 19 ساله اي خبر دادند که در حوادث چهارشنبه سوري گذشته بر اثر پرتاب نارنجک دست ساز از سوي چند جوان مجروح شده بود. اين سرباز نيروي انتظامي از اواخر سال گذشته در بيمارستان بستري شده بود، اما تلاش پزشکان براي نجات وي موثر واقع نشد و او بر اثر شدت عوارض ناشي از اصابت نارنجک دست ساز جان باخت.

همچنين صبح روز گذشته چهاردهم نيز تلفن قاضي ويژه قتل عمد به صدا درآمد و ماموران انتظامي از کشف جسد دفن شده اي در بيابان هاي منطقه خواجه ربيع مشهد خبر دادند. در پي دريافت اين خبر بلافاصله قاضي صفائيان به محل کشف جسد عزيمت کرد. بررسي ها نشان مي داد حدود 15 روز از مرگ مرد مجهول الهويه که پيراهن چهارخانه آبي و شلوار کتان مشکي به تن داشت مي گذرد و جسد او دچار فساد نعشي شده است. جسد اين مرد که حدود 40 تا 45 سال داشت به پزشکي قانوني انتقال يافت. ادامه تحقيقات بيانگر آن بود که عامل يا عاملان جنايت پس از انتقال جسد به محل کشف، وي را در زمين هاي کشاورزي دفن کرده اند. بررسي هاي بيشتر در اين باره نيز با صدور دستوراتي از سوي مقام قضايي ادامه دارد.

کشف 1000 کیلو مواد افیونی

فرمانده انتظامي خراسان رضوي از کشف حدود يک تن موادمخدر در تعطيلات نوروزي خبر داد. سردار اميري مقدم گفت: ماموران انتظامي در راستاي ادامه مبارزه با سوداگران مرگ، با انجام طرح هاي ويژه نوروزي موفق شدند چند باند انتقال مواد از استان هاي جنوبي کشور به خراسان رضوي را متلاشي و حدود يک تن موادمخدر کشف کنند.

دستگیری باند 7 نفره سرقت خودرو

با دستگيري سارق حرفه اي معروف به بهرام ۲۰۶ باند هفت نفره سرقت خودرو متلاشي شد و اعضاي آن دستگير شدند.

چندي پيش مأموران انتظامي در حالي که براي شناسايي و دستگيري يک سارق حرفه اي خودروهاي ۲۰۶ معروف به بهرام ۲۰۶ تلاش مي کردند، متوجه شدند تعدادي از اعضاي باند سوار بر يک خودروي پرايد سرقتي در حال تردد در حوالي ميدان بار نوغان مشهد هستند. سارقان که متوجه حضور مأموران شدند در ترافيک شهري از خودرو پياده و متواري شدند که يکي از متهمان با شليک هوايي پليس دستگير شد و دو سارق ديگر در باغ هاي اطراف جاده سيمان شناسايي و بازداشت شدند. در ادامه تحقيقات پليس که با دستور قاضي شعبه ۸۲۱ دادسراي مشهد انجام گرفت، سارقان محل حضور بهرام ۲۰۶ را لو دادند که متهم فراري به همراه ۳ نفر ديگر دستگير شد و مأموران يک دستگاه خودروي ۲۰۶ سرقتي را به همراه تعداد زيادي لوازم سرقتي از محل کشف و ضبط کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار