کد خبر: ۲۰۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 03 April 2016


بسم الله الرحمن الرحیم

شاهی زاده

بعد از این که دیدم رهبر انقلاب در میدان تنها مانده است علم بدست و باید هم جواب دشمنان خارجی را بدهد و هم جواب دشمان داخلی را . تصمیم به نگارش این متن گرفتم .

علت این که رهبر انقلاب مجبور می شود در برخی مسایل در جزئیات وارد شود این است که یاران انقلابی رهبر عمار وار نیستند خود را یار و همراه رهبر جلوه می دهند ولی برخی مواضع شان محافظه کارانه است نه عمار گونه .

خواص جامعه به جای این که معبر را باز کنند تا رهبر انقلاب وارد شوند و بتوانند با دست باز عمل کنند منتظرند تا رهبر انقلاب وارد شوند و معبر را باز کنند و آقایانی که خود را عمار و سپر رهبری قلمداد می کنند وارد شوند و بتوانند یک هفته نماز جمعه ها ، منبرها ، همایش ها و تریبون های صدا و سیما را برای تکرار سخنان رهبری به دست گیرند .آیا رهبر نیاز دارد خواص بیایند و سخنان رهبری را تکرار کنند ؟ و وقتی هم به آنها اعتراض می کنی استدالشان این است که نباید مثل خوارج جلوتر از امام حرکت کرد بنده چند سوال از این آقایان دارم

آیا رهبر انقلاب باید سپر بلا باشد برای شما یا شما ها باید سپر بلای رهبری باشید ؟

در یک جنگ سرباز باید برای فرمانده معبر باز کند یا فرمانده باید معبر را باز کند تا سرباز وارد شود ؟

وقتی رهبر انقلاب این قدر صریح و بی پرده سخن می گوید که أُین عماری... ؟؟ چرا هیچ کس در نماز جمعه ها ندای لبیک سر نمی دهد ؟ چرا آقایان کلی گویی بهتر از جزئی گویی می پندارند.؟

کلی گویی را که رهبر انقلاب انجام می دهند خواص باید جزئیات را به مردم تبین و روشنگری کنند .

علی در میدان تنها مانده و یاران علی منتظرند خط شکسته شود بعد وارد عملیات شوند. انتظار در اینجا یعنی امتیاز دادن بر دشمنان قسم خورده اسلام و این کشور. کسانی که در جنگ 8 ساله دفاع مقدس رفتند و جان خود را فدای روح الله کردند منتظر نبودند تا از طرف حضرت روح الله نامه بیاید که بیایید وقت جهاد است احساس تکلیف می کردند و می رفتند و در مقابل دشمن قد علم می کردند و جواب می دادند تا پیر جماران تمرکزش برای به زانو در آوردن دشمنان خارجی باشد . اصلا خواص یعنی این که در جایی که احساس تکلیف می کنند و می دانند تکلیفت درست است وارد عمل شوند نه آن که منتظر بمانند نامه ای از سوی علی بیاید .و عمار ان گونه بود ...

لشکری که بعد از ظهر عاشور به کربلا رسید دیگر برای اسلام فایده ای جز مرثیه خوانی نداشت رهبر مرثیه خوان نمی خواهد رهبر عماری را می خواهد که در زمانی که علی علیه السلام نیازدارد بتواند روشنگری کند .و شبهه ها را جواب بدهد . باید مثل عمار هوشیار بود و فهمید که وظیفه چیست. کار مهم جناب عمار یاسر این بود که جبهه و حق را درست می شناخت چه در زمان پیامبر و چه در زمان علی علیه السلام . جبهه شناسی دقیق عمار در مکّه باعث شد عمار جانش را نجات دهد و بتواند بعدها به اسلام و مسلمین مفید باشد ولی یار عمار صحنه را درست تشخیص نداد و کتک خورد اگرخواص صحنه را درست تشخیص ندهند کتکش را هم خواص می خورد هم عوام .

در اینجا لازم است اشاره ای شود به نقش عمار در جنگ صفین که رهبر مظم انقلاب آن را فرموده اند: در جنگ صفین، امیرالمؤمنین علیه السلام در مقابل کفار که قرار نداشت؛ جبهه‌‌‌‌ی مقابل امیرالمؤمنین علیه السلام جبهه‌‌‌‌‌ای بودند که نماز هم میخواندند، قرآن هم میخواندند، ظواهر در آنها محفوظ بود؛ خیلی سخت بود. چه کسی باید اینجا روشنگری کند و حقائق را به مردم نشان دهد؟ بعضی ها حقیقتاً متزلزل میشدند. در این صف عظیمی که امیرالمؤمنین علیه السلام به عنوان لشکریان راه انداخته بود و تا آن منطقه ی حساس - در شامات - در مقابل معاویه قرار گرفته بود، تزلزل اتفاق می افتاد؛ بارها این اتفاق افتاد؛ چند ماه هم قضایا طول کشید. اینجا اصحاب امیرالمؤمنین - یعنی در واقع اصحاب خاص و خالصی که از اول اسلام با امیرالمؤمنین همراه بودند و از امیرالمؤمنین جدا نشدند - جلو میافتادند؛ از جمله جناب عمار یاسر (سلام اللَّه علیه) که مهمترین کار را ایشان میکرد. ایشان وقتی می دید یک عده‌‌‌‌ای دچار شبهه شده‌‌‌‌اند؛ خودش را می رساند آنجا، سخنرانی می کرد. خوب، اینها بصیرت است. اینقدر که ما عرض میکنیم بصیرت بصیرت، یعنی این.( بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام ۱۹ دی 1388)

در واقع رهبر انقلاب خود جواب کسانی که استدلال می کنند که چرا باید از رهبر جلو بیافتیم ؟را می دهند که عمار جلوتر از علی علیه السلام حرکت می کرد و روشنگری میکرد . و در واقع زمانی پیروزی در جنگ صفین با شکست عوض شد که عمار نبود . و به خاطر بصیرت بالای عمار سلام الله است که هبر انقلاب می فرمایند کسی مثل عمار در زندگی علی علیه اسلام پیدا نمی شود .

اگر بصیرت و روشنگری خواص ها نباشد نماز و عبادت باعث می شود نهروان ها به وجود بیاید و شمشیرها به روی علی کشیده شود .وقتی دشمن جنگ روانی به وجود می آورد وظیفه شناسی خواص اینجا است که خود نمایی کند ومردم را از توطئه های دشمن آگاه کند .

مهدی شاهی زاده طلبه پایه هشت حوزه علمیه امام خمینی ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار