رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان از کشف و امحای ۳۴ هزار و ۷۹۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان خبر داد و گفت: ۷۶ مرکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی به دلیل تخلفات بهداشتی در استان همدان تعطیل شدند.
کد خبر: ۲۰۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 06 April 2016

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان از کشف و امحای ۳۴ هزار و ۷۹۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان خبر داد و گفت: ۷۶ مرکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی به دلیل تخلفات بهداشتی در استان همدان تعطیل شدند.

به گزارش تسنیم؛سینعلی نوروزی با اشاره به عملکرد اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان همدان اظهار داشت: اجرای این طرح از نیمه اسفند ماه به منظور آماده‌سازی مجموعه برای ارائه خدمات سفرهای نوروزی سال 95 در دستور کار قرار گرفت و تا 15 فروردین سال آینده نیز ادامه داشت.

وی افزود: در طرح بسیج کشیک نوروزی 22 تیم بازرسی و نظارتی بهداشت محیط به همراه 70 نفر از کارکنان از 8 صبح تا 8 شب و در هر شهرستان یک اکیپ شبانه از 8 شب تا 24 شب کار بازرسی این اماکن را عهده دارند.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان بیان کرد: در این طرح بازرسی ویژه نوروزی به شکایت شهروندان و مسافران در زمینه آلودگی آب، مراکز عرضه مواد غذایی، هتل‌ها و مهمانپذیرها رسیدگی شد.

وی گفت: در مدت 45 روز اجرای طرح سلامت نوروزی حفظ و تأمین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی با اعمال نظارتهای مستمر بهداشتی و کنترل عوامل محیطی تأثیرگذار بر سلامت در اولویت قرار گرفت.

نوروزی با بیان اینکه اکیپ‌های بازرسی بهداشت محیط استان 11 هزار و 870 نفر ساعت کار عملیاتی انجام دادند، عنوان کرد: 16 هزار و 316 مورد بازدید از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی فعال در استان به عمل آمد که در این راستا 354 واحد و مرکز به دادگاه معرفی شدند.

وی با اشاره به تعطیلی 76 مورد از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی متخلف در استان افزود: در راستای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی 2 هزار و 300 مورد کارت سلامت برای کارکنان مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی استان صادر شد.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان تصریح کرد: همچنین 3 هزار و 781 مورد بازدید بهداشتی از اماکن عمومی حساس استان به عمل آمد که در این راستا 87 مورد از اماکن عمومی به دادگاه معرفی شدند که منجر به تعطیلی 5 واحد شد.

وی با اشاره به صدور 523 مورد کارت سلامت برای کارکنان اماکن عمومی استان بیان کرد: 104 مرکز پذیرایی بین راهی در استان زیر پوشش اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی بودند که در طول مدت اجرای طرح 368 مورد بازدید از اماکن پذیرایی بین راهی به عمل آمد.

نوروزی افزود: 27 مرکز پذیرایی بین راهی در استان به دادگاه معرفی شدند که از این تعداد 4 واحد تعطیل شدند و همچنین 97 مورد کارت سلامت وِیژه کارکنان اماکن بین راهی صادر شد.

وی اظهار داشت: در طول اجرای طرح سلامت نوروزی 295 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی انجام شد که 11 مورد از نمونه‌ها نامطلوب گزارش شد و همچنین از 130 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی صنعتی 130 مورد از نظر بهداشتی نامطلوب و از استاندارد سلامت بهره‌مند نبودند.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان از کشف و امحای 34 هزار و 792 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان خبر داد و گفت: 274 مورد برخورد با دستفروشان دورهگرد مواد غذایی انجام شد و 3 هزار عدد قلیان نیز جمع‌آوری و امحا شد.

وی تصریح کرد: 946 مورد نمونهبرداری میکروبی از آب آشامیدنی استان به عمل آمد که 871 مورد از موارد نمونه‌برداری شده، مطلوب گزارش شد.

نوروزی با اشاره انجام 55 مورد نمونه‏برداری میکروبی از آب استخرها و مطلوب بودن شرایط بهداشتی 46 مورد از نمونه‌ها بیان کرد: از مجموع 12 هزار و 348 مورد کلرسنجی شبکههای آب آشامیدنی استان وضعیت 10 هزار و 532 مورد مطلوب ارزیابی شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار