رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر گفت: اجرای طرح پزشک خانوار شهری تسلط بر بیماری دیابتی را افزایش داده است.
کد خبر: ۲۱۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 17 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، رحیم سید پور در جلسه كارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی نوشهر كه در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه از اول تا هفتم اردیبهشت به نام «هفته سلامت» نام‌گذاری شده است، گفت: برای این هفته برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است كه اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینكه از ابتدای اسفند 94 تا پانزدهم فروردین 95،نظارت‌های ویژه بر مراکز و اماکن عرضه و توزیع مواد غذاییانجام شد اظهار كرد: از یک‌هزار و 610 مکان فروش مواد غذایی بین‌راهی، 4 هزار و 149 فقره بازدید به عمل آمد که تنها دو مورد آن بنا به تخلفاتی كه داشت وبه دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر تصریح كرد: در این مدت 461 فقره کارت سلامت برای عرضه کنندگان مواد غذایی صادر شده است، همچنین کار نمونه‌برداری از اماکنی که در تهیه و توزیع موادغذایی فعالیت دارند انجام شد که در مجموع از 31 مورد موادغذایی سنتی نمونه‌برداری به عمل آمد.

سید پور از نمونه برداری میكروبیتعداد 131 مورد آب آشامیدنی و 15 مورد از آب استخر خبر داد و گفت:در خصوصنمونه‌برداری آب برای کلرسنجی نیز 454 مورد انجام شد که از این تعداد، 334 نمونه استاندارد بود اما میزان کلر 120 مورد دیگر کمتر از حد مطلوب بهداشتی بود اما کلرسنجی 44 مورد از آب استخر همگی مطلوب بودند.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده 103 کیلوگرم موادغذایی از مراکز توزیع و در بحث تخلفات دست‌فروشان نیز 23 مورد کالای غیربهداشتی فاسد کشف و با كمك شهرداری معدوم‌سازی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر با بیان اینکه در اجرای طرح نظارت ویژه نوروزی یک‌هزار و 80 نفر ساعت تلاش کردند، ابراز كرد: در برخورد با تخلفات دوره گرد نیز 23 مورد بوده است.

سیدپور با اشاره به نام گذاری«هفته سلامت» از اول تا هفتم اردیبهشت، گفت: کمپین سلامت در هفته سلامت در نوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: دیابت که یکی از معضلات حوزه پزشکی در کشور است، در این راستا در شهرستان نوشهر آموزش عمومی مردم و کنترل دیابت یکی از برنامه‌های مهم در هفته سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر با بیان اینکه با شروع به کار طرح پزشک خانواده، تسلط بر بیماری دیابتی با افزایش شناسایی مبتلایان به این بیماری کامل‌تر شد، یادآور شد: بعد از شروع طرح گام‌های خوبی در حوزه های مختلفبرداشته شد وطرح غربال‌گری فشار خون نیز به شکلی بهتر صورت گرفت.

سیدپور در خصوص آب شرب صلاح الدین كلا گفت: در حال حاضر آب روستا كه از نظر بهداشتی دچار مشكلاتی بود توسط آبفار نوشهر كلرزنی شده است و موانع و مشكلات آلودگی از مسیر خارج شد و آب سالم در حال تزریق است.

وی با تاكید بر اینكه 2 چشمه روستا نیازمند بهسازی است، متذكر شد: از حیث میكروبی و كلرزنی آزمایشات لازم صورت گرفت و از این نظر سالم است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار