فرماندار نوشهر
فرماندار نوشهر گفت: دستگاه‌های فرهنگی در برابر اعتیاد و طلاق به وظایف خود عمل کنند.
کد خبر: ۲۲۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 01 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی شادمان در جلسه شورای اجتماعی این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه اعتیاد و طلاق دو پدید شوم محسوب می‌شوند، اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های شهرستان برای کاهش آمار این دو مقوله تلاش کنند.

وی با بیان اینکه شبکه‌ها و فضاهای مجازی فراگیر شده است و اکنون در عصر اطلاعات هستیم، افزود: کنار هم هستیم اما با هم نیستیم و پدیده جابجایی مکانی ذهنی به وجود آمد و سبب شد تا خانواده کنترل لازم را بر فضای زندگی و فرزندان نداشته باشند.

فرماندار نوشهر از کاهش 10 درصدی طلاق در شهرستان نوشهر در فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: باید در بحث طلاق باید آمار درست داشته باشیم و در آمارهای نوشهر طلاق‌های ثبتی دیگر شهرها یا خوش‌نشین‌ها وارد نشود و بر استاندارد کردن آمار طلاق همت و تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی بر ضرورت تلاش و جدیت همه دستگاه‌ها برای کاهش آمار پدیده شوم طلاق تأکید کرد و افزود: امروز همه وظیفه دارند تا بر روی مبحث کاهش طلاق متمرکز شوند و برای تحقق این امر همه پای کار بیایند و ایده‌‌های کاربردی بدهند.

شادمان 40 درصد جرائم جامعه را اعتیاد دانست و خاطرنشان کرد: آسیبی که اعتیاد به پیکره جامعه و خانواده می‌زند بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی به وظایف خود در زمینه رویکرد مبارزه با مواد مخدر عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های بسیار خوب و موفقی در زمینه مبارزه با موادمخدر داشته است.

فرماندار نوشهر نقش دستگاه‌های فرهنگی را در کم‌رنگ‌تر کردن پدیده شوم طلاق و اعتیاد در جامعه و مهم خواند و افزود: اداره ارشاد، تئاترها و فیلم‌های خود را بر روی موضوع اعتیاد و طلاق متمرکز کند زیرا همه می‌دانیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تبلیغات شهرستان نوشهر آموزش را محور توسعه برشمرد و اظهار کرد: البته آموزش‌ها باید از سوی افراد کارآمد و با تجربه و علم صورت گیرد تا تأثیرات مسبت و پایدار داشته باشد.

حجت الاسلام رضا خطیبی با اشاره به اینکه بیش از 200 هیأت مذهبی در اداره تبلیغات نوشهر پرونده فعالیت دارند و 60 هیأت در طول سال دارای فعالیت بسیار زیادی است، گفت: پایگاه‌های قرآنی، دانشگاه‌ها، مدارس، اتحادیه‌ها و اصناف، انجمن‌های اولیاء و مربیان جزو ظرفیت‌های مهمی است که می‌توان در زمینه آموزش‌های مورد نظر از آنها استفاده کرد و بهره‌ برد.

وی در پایان با بیان اینکه شهرداری نوشهر ایستگاه‌های مشاوره را در سطح شهر دایر کند، گفت: با اجرای در این طرح مردم و شهروندان می‌توانند به طور رایگان و با سهولت بیشتری مشاوره‌‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار