رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی می‌تواند به‌ عنوان بهترین مکان برای جذب گردشگران و استفاده‌های علمی آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان باشد.
کد خبر: ۲۲۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 04 May 2016

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی می‌تواند به‌ عنوان بهترین مکان برای جذب گردشگران و استفاده‌های علمی آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان باشد.

به گزارش تابناک ایلام ، «سیداسکندر صیدایی» در جریان بازدید از موزه تاریخ طبیعی و سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در ایلام، اظهار کرد: ایجاد موزه تاریخ طبیعی می‌تواند در زمینهٔ ارتقای دانش افراد جامعه در زمینهٔ فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست و حفظ حیات‌وحش نقش مؤثری ایفا کند.

وی با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در ایلام می‌تواند به‌ عنوان بهترین مکان برای جذب گردشگران و همچنین استفاده‌های علمی و آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان باشد، افزود: محیط‌ زیست باید سالم بماند چرا که نسل‌های آینده هم حق استفاده از آن را دارند.

صیدایی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست به‌ خوبی در بین عموم مردم نهادینه شود گونه‌های جانوری، از بین نمی‌روند و طبیعت هم خاصیت خود را  از دست نمی‌دهد.

در ادامه «مازیار سلیمان‌نژاد» مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان ایلام نیز گفت: این موزه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و 1800 متر زیربنا در دو طبقه احداث‌ شده است. 

وی افزود: در این موزه انواع نمونه‌های تاکسیدرمی شده جانوران جهت آشنایی دانش‌آموزان، دانشجویان و عموم مردم علاقه‌مند به محیط‌ زیست به نمایش گذاشته‌ شده و تعدادی از انواع پستانداران، پرندگان، خزندگان و اسکلت‌ گونه‌های مختلف جانوری در آنجا نگهداری می‌شود. 

سلیمان‌نژاد یادآور شد: سایت گوزن زرد ایرانی در سال ۸۶ با انتقال 6 رأس گوزن از جزیره اشک دریاچه ارومیه به ایلام شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر تعداد 40 رأس گوزن زرد در این سایت وجود دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام تاکید کرد: به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی مناسب استان، سایت پرورش گوزن ایلام یکی از سایت‌های موفق در نگهداری و تکثیر گوزن زرد ایرانی در کشور است و انتظار می‌رود در چند سال آینده شاهد تکثیر بیشتر این‌ گونه در معرض انقراض باشیم.





منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار