معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: شش اثر تاریخی استان در انتظار ثبت در فهرست آثار ملی هستند.
کد خبر: ۲۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 14 April 2015

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، محمد فتحی با اعلام این مطلب، افزود: این آثار شامل آثار تاریخی غیرمنقول اعم از تپه و ابنیه تاریخی هستند که شامل دو بنا و چهار تپه در شهرستانهای شاهیندژ، مهاباد و میاندوآب هستند.

وی اظهار کرد: تپه های قیزقلعه، یلکلو، چیلک و اوچ تپه شهرستان میاندوآب از جمله این آثار می باشند.

فتحی اضافه کرد: پرونده ثبت دو بنای تاریخی در شهرهای شاهیندژ و مهاباد نیز برای طی مراحل قانونی ثبت به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شده است.

وی در باره فعالیتهای امسال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در حوزه میراث فرهنگی و حفظ ابنیه تاریخی نیز گفت: مرمت خانه اربابی دیزج سیاوش ارومیه بزودی آغاز می شود و مرمت قسمت شبستان مسجد تاریخی ارومیه نیز تداوم دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اعلام این مطلب که مرمت مدرسه 22 بهمن ارومیه آغاز گردیده، افزود: فنس کشی تپه حسنلو در نقده نیز از دیگر مواردی است که در سال جدید در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار