آیت الله مکارم شیرازی:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: برخی از اسم مردن وحشت دارند؛ چراکه به زندگی دل بسته اند و فکر می کنند رفتن از دنیا برای دیگران است.
کد خبر: ۲۳۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 18 May 2016
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: عقیده ما بر این نیست که دور خود را خط کشیده و با دیگر کشورها ارتباط نداشته باشیم؛ ولی باید عزت و ذلت را نیز در نظر بگیریم.

به گزارش «انتخاب»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به سفارش جبرئیل به نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: در این سفارش آمده است: «أتانِي جَبرِيلُ فَقالَ يا مُحَمَّدُ عِش ما شِئتَ فَإنّكَ مَيِّتٌ وَ أحبِب ما شِئتَ فَإنّكَ مُفارَقَهٌ وَ اعمَل ما شِئتَ فَإنّكَ مَجزِيٌّ بِه. وَ اعلَم أنَّ شَرَفَ المُؤمِنِ قِيامُهُ بِاللَّيلِ وَ عِزَّهُ استِغناؤُهُ عَنِ النّاسِ/ جبريل پيش من آمد و گفت اى محمّد هر چه ميخواهى زنده بمان كه عاقبت خواهى مرد، هر چه را ميخواهى دوست بدار زيرا از آن جدا خواهى شد و هر چه ميخواهى بكن كه پاداش آن را خواهى ديد و بدان كه شرف مؤمن بپا خاستن شب است و عزت وى بى نيازى از مردم».

این مرجع تقلید تأکید کرد: باید بدانیم که زن، زندگی، فرزند، مال و اموال همیشگی نیست و حساب و کتابی در کار است که روزی باید پاسخگو باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: برخی از اسم مردن وحشت دارند؛ چراکه به زندگی دل بسته اند و فکر می کنند رفتن از دنیا برای دیگران است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به فراز پایانی این سفارش، ابراز داشت: عزت و آبروی کشور به این است که وابسته به دیگران نبوده و دست نیاز به سوی دیگران دراز نکند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساخت: بیچاره کسانی هستند که وابستگی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارند و این حرکت ذلت است.

وی در پایان تصریح کرد: عقیده ما بر این نیست که دور خود را خط کشیده و با دیگر کشورها ارتباط نداشته باشیم؛ ولی باید عزت و ذلت را نیز در نظر بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار