بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:پرده‌برداری از تیراژ تاسف‌بار مطبوعات ایران، افزایش ۱۰۰ درصدی حکم های ورشکستگی شرکتها،احتمال نامزدی اسحاق جهانگيري در سال ٩٦ و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۳۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 19 May 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رقابت برای ریاست خبرگان میان موحدی کرمانی و شاهرودی است

حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: به نظر می‌رسد رقابت برای ریاست مجلس خبرگان رهبری میان آیت‌الله موحدی کرمانی و آیت‌الله شاهرودی خواهد بود. اگرچه افراد زیادی همچون آیت‌الله مومن، آیت‌الله امینی، آیت‌الله جنتی و نیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی احتمال کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری را خواهند داشت، اما با دید همه‌جانبه و در نظر گرفتن مصالح عمومی، آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله موحدی کرمانی برای ریاست این دوره مجلس اصلح هستند. اعضای این مجلس رضایتی به رقابت ندارند بلکه در پی انجام وظیفه و تکلیف خود هستند، بنابراین رقابت تنگاتنگی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری وجود نخواهد داشت. خبرگزاری باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

خر اصلاح‌طلبان روی پل گیر کرده است

در جلسه امروز اصلاح طلبان سراسر کشور یکی از نمایندگان غرب کشور انتقادات تندی را نسبت برخی عملکر های اصلاح طلبان داشت. این نماینده در خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: آن‌ها بعد از پیروزی یاران خود را فراموش می‌کنند و به قولی خر آن‌ها از پل گذشت کسی را به یاد نمی آورند که مرعشی پاسخ داد خر اصلاح‌طلبان روی پل گیر کرده است. این خبر توسط کانال خبری ایران تایمز منتشر شد.

اگر تجربه 92 را داشتیم کشور 8 سال آسیب نمی دید

عبدالواحد موسوی لاری در نشست هم‌اندیشی فعالان انتخاباتی استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری که صبح امروز در تالار نیایش سعادت آباد در حال برگزاری است، در سخنان خود به تجربه تلخ هشت سال دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: ما درسال 84 شرایطی را پشت سر گذاشتیم که اگر به آن نگاه کنیم روشن است که می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و اگر کمی از دقت نظر و صرافتی که در سال 92 به کار گرفتیم آن روز هم به کار می‌گرفتیم شاید آنچه در طول ریاست هشت ساله اصولگرایان با آن مواجه شدیم رخ نمی‌داد.اگر ما شرایطی را که در سال ۹۲ در نظر گرفتیم در سال ۸۴ در نظر می‌گرفتیم کشور دچار آن مشکلات ۸ ساله نمی‌شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه جبهه اصلاحات از سال 92 تلاش کرده است تا آنچه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رخ داد، تثبیت شود اظهار کرد: ما از سال 92 کوشیدیم تا موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری را برای رسیدن به فرداهایی بهتر هموار کنیم و از آن دوران بود که مجموعه‌ای از مشاوران و کارشناسان گرد آقای خاتمی جمع شدند و فعالیت خودرا در قالب یک شورای مشورتی برای مشاوره دادن به مسئولان کشور آغاز کردند و از دل همین شورا بود که در نهایت شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در سراسر کشور شکل گرفت. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد.

پایداری ها به دنبال شكستن حرمت لاريجاني بودند

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس نهم در گفتگویی اظهار داشت: اعضاي جبهه پايداري به دنبال شكستن رياست مجلس بودند و تلاش مي‌كردند حرمت آقاي لاريجاني را در مجلس بشكنند. اين عده تمايل داشتند شخص ديگري به جز آقاي لاريجاني رياست مجلس را برعهده داشته باشند. البته از اين نكته نيز نبايد غافل شويم كه اعضاي جبهه پايداري همديگر را قبول نداشتند و در مورد مسائل مهم نمي‌توانستند به اتفاق نظر برسند. پس از استيضاح آقاي فرجي دانا نمايندگان به صورت جدي به دنبال استيضاح آقاي چيت چيان وزير نيرو بودند. وزير كشور، وزير جهاد كشاورزي و همچنين وزير صنعت و معدن نيز در دستور كار استيضاح نمايندگان قرار داشت. با اين وجود هيات رئيسه مجلس كه به اهداف پشت پرده استيضاح‌ها پي برده بود استيضاح‌هاي مطرح شده را اعلام وصول نكرد. آقاي لاريجاني با برخي از استيضاح‌ها مخالفت مي‌كردند اما برخي براي استيضاح وزراي دولت برنامه داشتند. آقاي حدادعادل از ابتدا به دنبال رياست مجلس نهم بود و هنگامي كه نمايندگان از آقاي لاريجاني حمايت كردند ايشان بيش از اينكه به طرح‌ها و لوايح رسيدگي كنند بيشتر به مسائل سياسي توجه مي‌كردند. آقاي حدادعادل عده‌اي را اطراف خود جمع كرده بود كه پس از مدتي شكل منسجمي به خود گرفتند و در تصميمات مجلس تاثيرگذار بودند. عده‌اي تلاش مي‌كردند آقاي لاريجاني رئيس مجلس نباشد و به جاي ايشان آقاي حداد عادل رئيس مجلس شود. صددر صد با رياست لاریجانی بر مجلس دهم موافق هستم. روزنامه آرمان این خبر را منتشر کرد.

خروج هیات ایرانی هنگام سخنرانی رییس دیوان عالی اسراییل

هیات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزرای دادگستری سازمان شانگهای در سنت پترزبورگ که به سرپرستی دکتر محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به روسیه سفر کرده است در اعتراض به حضور و سخنرانی رییس دیوانعالی اسراییل سالن اجلاس را ترک کرد.نشان آنلاین این خبر را منتشر کرد.

در انتخاب هیأت رئیسه مجلس با فراکسیون امید تعامل نمی‌کنیم

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو یی با اشاره به نشست دوم فراکسیون امید تعداد اعضای این فراکسیون را حداکثر 105 نفر خواند و گفت: فراکسیون فراگیر نیز دو نشست داشت که در هر دو نشست بیش از 130 منتخب حاضر بودند و این فاصله 25 نفری فراکسیون فراگیر را از فراکسیون امید نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه بیشتر منتخبان مستقل گرایش اصولگرایی دارند افزود: تقریبا 50 نماینده‌ای که هنوز موضع خود را مشخص نکردند تعیین می‌کنند از میان فراکسیون امید و فراکسیون فراگیر کدام یک اکثریت مجلس را در اختیار دارد اما برآورد آن است که وقتی اولین نشست فراکسیون امید با حضور 90 منتخب برگزار شد و نشست دوم نیز نهایتا با تلاش برخی مسئولان دولتی به 105 نفر رسید دیگر آن فراکسیون توفیقی در جذب عضو جدید پیدا نکند. عضو کمیته هفت نفر ساماندهی فراکسیون فراگیر مجلس دهم تأکید کرد: از همین فراکسیون امید در انتخابات هیأت رئیسه برخی به نظر شخصی خود عمل می کنند و به آقای لاریجانی رأی می‌دهند. در دو گردهمایی که وجود داشت برخی اعضای فراکسیون امید معترف بودند که فاصله توان مدیریتی آقای لاریجانی با آقای عارف خیلی زیاد است بنابراین گزینه مناسب‌تری برای قرار گرفتن در کرسی ریاست محسوب می‌شود. نقوی تأکید کرد: تعیین ترکیب هیأت رئیسه مجلس آینده تعاملی نخواهد بود چون فراکسیون فراگیر اکثریت کرسی ها را در اختیار دارد به تبع به تشخیص خود این کار را انجام می‌دهد. مثلث آنلاین این خبر را منتشر کرد.

علت کاهش شدید اعضای فراکسیون امید

محمدعلی وکیلی در گفتگویی درباره علت کاهش تعداد منتخبان حاضر در نشست دوم فراکسیون امید نسبت به نشست اول گفت: برخی هماهنگ کرده بودند تا به امور حوزه انتخابیه خود برسند٬ برخی نیز رسیدند اما چون دقایق پایانی جلسه بود دیگر نام‌شان جزء آمار جلسه نیامد. وی افزود: در مجلس نیز همین طور است هیچ گاه نشست‌های علنی با تمام 290 نماینده برگزار نمی‌شود٬ نحوه تشکیل جلسات فراکسیون‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. منتخب مردم تهران٬ ری٬ اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حضور 105 نفر در نشست دوم به معنای ریزش یا کاهش اعضای فراکسیون نیست بلکه علاوه بر 166 منتخبی که براساس لیست امید به مجلس راه یافتند برخی اصولگرایان میانه رو و مستقل‌ها نیز اعلام تمایل کردند به فراکسیون امید بپیوندند و اساسنامه فراکسیون نیز طوری تنظیم شده که برای عضویت آنها محدودیت ایجاد نمی کند. وی با بیان اینکه نعمتی و جلالی نیز جزء فراکسیون امید محسوب می شوند مگر آنکه خود اعلام انصراف کنند اظهار کرد: در آمار 166 نفری اعضای فراکسیون امید٬ نام خانم مینو خالقی و منتخب مردم بندر لنگه هم بود که با این تفاسیر عددیادشده دستخوش تغییر خواهد شد. وکیلی درباره آرای قطعی عارف برای کسب کرسی ریاست مجلس گفت: با توجه به فوت یکی از منتخبان٬ معلوم نبودن وضعیت خانم مینوخالقی و تأیید نشدن صحت انتخابات در حوزه انتخابیه بندر لنگه و بستک٬ کسی که 143 رأی بیاورد بر کرسی ریاست مجلس می‌نشیند بر همین اساس آرای قطعی آقای عارف با نصاب 143 رأی برای کسب کرسی ریاست مجلس فاصله زیادی ندارد.کانال تلگرامی مثلث آنلاین این خبر را منتشر کرد.

احتمال نامزدی اسحاق جهانگيري در سال ٩٦

با وجود اینکه هنوز یک سال دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، از گوشه و کنار اخبار گوناگونی در خصوص نامزد های احتمالی انتخابات 96 از سوی رسانه ها اعلام می گردد، تا کنون تنها نام حسن روحانی و محمود احمدی نژاد از سوی رسانه ها برای این دوره از انتخابات برده شده، اما امروز یک کانال خبری از احتمال کاندیداتوری اسحاق جهانگیری برای پست ریاست جمهوری نام برده شده است. تا کنون این ادعا توسط هیچ منبع رسمی تکذیب و تایید نشده است. کانال تلگرامی مثلث آنلاین این خبر را منتشر کرد.

تقدیر فرزند یک مرجع تقلید از رئال مادرید

حجت الاسلام والمسلمین سید ریاض الحکیم فرزند حضرت آیت الله حکیم(از مراجع نجف) با ارسال نامه ای از تیم رئال مادرید به خاطر همبستگی با شهدای تروریسم در عراق تشکر کرد.چند روز پیش بود که بازیکنان تیم رئال مادرید به خاطر شهادت 12 نفر از شیعیان هوادار این تیم به دست تروریست های داعش در شهر "البلد" عراق با بازوبند مشکی وارد زمین شدند.پس از این اقدام انسان دوستانه رئال مادرید، حجت الاسلام والمسلمین سید ریاض الحکیم فرزند آیت الله حکیم با ارسال نامه ای از تیم رئال مادرید به خاطر همبستگی با شهدای تروریسم در عراق تشکر کرد.

 گذشت عارف، روحانی را رئیس‌جمهور کرد

نائب‌رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: یکی از عواملی که موجب پیروزی اصلاح‌طلبان شد و آقای روحانی را رئیس‌جمهور کرد گذشت و استعفای آقای عارف بود.حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین حوزه علمیه قم خطاب به منتخبین مجلس دهم گفت: از منتخبین مجلس دهم می‌خواهیم که پاسخ اتحاد مردم را بدهند چرا که مردم به تغییر در جامعه، مسائل اقتصادی، اجتماعی و عدم قانون‌گریزی رأی دادند.وی افزود: «آن آقا می‌گوید ما تا آخر عمر می‌توانیم رد صلاحیت کنیم البته این تصمیمی است که خودشان می‌گویند» چرا که طبق قانون نماینده‌ای که رای آورده است نمی‌توانند بگویند نماینده جایگزین باید در میان دوره‌ای انتخاب شود البته این به معنی این نیست که ما از حق نماینده منتخب بگذریم؛ نمایندگان و منتخبین در بررسی قانون توجه کنند.نائب‌رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: این صرفا حق یک بانو نیست (اشاره به ابطال آراء مینو خالقی) بلکه حق همه کشور است، زیرا زیر پا گذاشتن قانون مسلط زیر پا گذاشتن حق یک ملت است.فارس این مطلب را منتشر کرده است.

اقدام عجیب یک داروخانه‌ در اردبیل

اقدام عجیب یک داروخانه‌ که اقدام به فروش لباس بچگانه کرده جالب توجه است.به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این داروخانه در یکی از خیابان‌های اردبیل در کنار فروش دارو اقدام به فروش لباس‌های بچگانه کرده که تعجب اهالی را نیز چنین اقدامی برانگیخته است.تصاویر زیر گویای این اقدام عجیب این داروخانه است.

روحانی در استان کردستان پنج درصد هم رأی ندارد

جلالی‌زاده نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سنندج صبح امروز (پنج‌شنبه) در همایش هم‌اندیشی ستادهای استانی شورای عالی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: روحانی در سال 96 از استان کردستان 5 درصد هم رای نخواهد داشت.وی افزود: کل مناطق اهل سنت همواره همگام با اصلاح‌طلبان بوده‌اند اما هیچ توجهی و تفکری در این دوره برای مناطق آنان صورت نگرفته است.جلالی‌زاده با بیان اینکه عارف نور چشم ما است گفت: اصلاح‌طلب واقعی باید مخلص، ایثارگر و فداکار باشد و ما این ویژگی‌ها را در آقای عارف می‌بینیم.فارس این مطلب را منتشر کرده است.

یکی از شهرداران مناطق تبریز دستگیر شد

در ادامه پیگیری پرونده فساد شهرداری و شورای شهر تبریز خبر از باز شدن پای یکی از شهرداران مناطق تبریز این شهر خبر می‌دهند.یک منبع آگاه در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در رابطه با پرونده فساد در شهرداری و شورای شهر تبریز باید دقت کنیم یک‌سری افراد به عنوان متهم و یک‌سری افراد به عنوان مطلع در این پرونده هستند.این منبع آگاه خبر دستگیری یک از شهرداران مناطق تبریز را تایید کرد.هفته گذشته نیز مدیر حراست و رئیس دفتر ساختمان عمارت شهرداری تبریز دستگیر شده بودند.

هجوم هواداران پرسپولیس به صفحه رونالدینیو


بعد از این که امروز رسانه‌های ورزشی از مذاکره رونالدینیو با پرسپولیس خبر دادند هواداران این تیم به صفحه این بازیکن برزیلی هجوم برده و از او خواستند که حتما به ایران بیاید. این در حالی است که او خودش کوچکترین اطلاعی از این شایعات منتشر شده ندارد و ساعاتی پیش قراردادش را با آنتالیا اسپور ثبت کرد.با این حال اهالی فوتبال که پیش از این نشان داده‌اند در صفحات اجتماعی حضوری همیشه در صحنه دارند این بار با حضور در صفحه اینستاگرام رونالدینهو خبرساز شدند. البته خوبی ماجرا این است که این بار از فحاشی و هتاکی خبری نبوده و آنها خیلی دوستانه و محترمانه از این بازیکن برزیلی خواستند که به تیمشان بیاید.استقلالی‌ها هم جایشان خالی نبود و حسابی زیرعکس رونالدینیو برای پرسپولیسی‌ها کری خواندند.ایلنا این مطلب را منتشر کرده است.

 افزایش ۱۰۰ درصدی حکم های ورشکستگی شرکتها

عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: گزارشی در خصوص افزایش بی رویه صدور حکم ورشکستگی به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی رسیده است که در این گزارش از افزایش چندین برابری حکم ها شکایت شده است.وی با بیان اینکه بانک ها نسبت به صدور این حکم ها از سوی قوه قضائیه معترض هستند، افزود: بانک ها معتقدند که این افراد ورشکسته نیستند اما با تقلب و دروغ حکم ورشکستگی می گیرند تا از پرداخت بدهی خود به دولت، بانک ها و مردم امتناع کنند.منتخب مردم آمل در مجلس دهم تصریح کرد: بر اساس گزارش رسیده به ستاد صدور حکم ورشکستگی به یکباره بیش از صدصد نسبت به گذشته افزایش داشته است.یوسفیان با بیان اینکه قانون تجارت ورشکستگی را تعریف کرده، تصریح کرد: قانون از فردی که واقعا ورشکسته شده، حمایت می کند و دادگاه باید حکم به ورشکسته شدن وی دهد.وی گفت: مثلا تاجری که یک کشتی شکر خریده و این کشتی در مسیر رسیدن به ایران غرق شود و یا کارخانه تولیدی کلا آتش گرفته و بسوزد و همه دارایی فرد از بین برود، قانون از صاحب آن حمایت می کند.نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با صدور حکم ورشکستگی فرد از پداخت بدهی هایش معاف می شود، تصریح کرد: دادگاه وضعیت فرد ورشکسته را بررسی می کند و اگر تاجر، فردی بوده که قانونی کار می کرد و در ضرر و زیان خود مقصر نبوده اما بر اثر اتفاق ورشکسته شده و نمی تواند بدهی خود را پرداخت کند، باید به دادگاه معرفی شود و دادگاه حکم به ورشکستگی می دهد.افکار خبر این مطلب را منتشر کرده است.

پرده‌برداری از تیراژ تاسف‌بار مطبوعات ایران

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد میزان واقعی تیراژ روزنامه ها را 900 هزار نسخه دانست که از این میزان تنها 500 هزار نسخه به فروش می رسد و به عبارتی نصف تیراژ از روی دکه ها به دفاتر این نشریات برگشت می خورد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

کامنت های عجیب برخی کاربران ایرانی زیر پست های خانم رئیس جمهور

کولیندا گرابار کیتاروویچ" رئیس جمهور 48 ساله کرواسی که برای دیدارهای دیپلماتیک به ایران آمده، از سوی برخی کاربران ایرانی هم خوشامدگویی شنید و صفحه اینستاگرامش صدها کامنت فارسی گرفته است.کاربران ایرانی بعد از ورود ورود هر شخصیت سیاسی، هنری و ورزشی به کشورمان در شبکه های اجتماعی از آنها استقبال می کنند، حال برخی با روی خوش و بعضی دیگر با کامنت های توهین آمیز که خوشبختانه این بار رئیس جمهور کرواسی مورد عنایت کاربران قرار گرفت.

کنایه سنگین قالیباف به روحانی/انتقاد شدید هاشمی از جبهه پایداری/حمله کاربران ایرانی به اینستاگرام خانم رئیس جمهور/تقدیر فرزند یک مرجع تقلید از رئال مادرید

کنایه سنگین قالیباف به روحانی/انتقاد شدید هاشمی از جبهه پایداری/حمله کاربران ایرانی به اینستاگرام خانم رئیس جمهور/تقدیر فرزند یک مرجع تقلید از رئال مادرید

کنایه سنگین قالیباف به روحانی/انتقاد شدید هاشمی از جبهه پایداری/حمله کاربران ایرانی به اینستاگرام خانم رئیس جمهور/تقدیر فرزند یک مرجع تقلید از رئال مادرید

روایت عارف از علت قهر برخی اصلاح طلبان


محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید صبح امروز در نشست شوراهای اصلاح‌طلبان کشور با بیان اینکه شورای اصلاح‌طلبان در استان‌ها نقش محوری در خلق حماسه هفت اسفند داشتند با بیان اینکه اگر قرار است عده‌ای مسیر دیگری را دنبال کنند صادقانه به مردم بگویند، اظهار داشت: ما آگاهانه در انتخابات برای ائتلاف لیست امید هزینه دادیم و کسانی را در این لیست قرار دادیم که باعث قهر بعضی از اصلاح‌طلبان شد. این خبر در فارس منتشر شده است.

واگذاری طرح‌های اقتصاد مقاومتی به بسیج

عبدالرضا رحمانی‌فضلی دقایقی پیش در یادواره سردار شهید قاسم مدحنی و 10 هزار شهید بسیج عشایری کشور که با حضور سردار محمدرضا نقدی و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در حال برگزاری است، اظهار داشت: : امروز اعلام می‌کنیم در سه استان لرستان، کرمان و آذربایجان شرقی آمادگی داریم طرح‌های اقتصاد مقاومتی را به بسیج واگذار کنیم. این اظهارات را فارس منتشر کرد ه است.

تعداد شغل هایی که بسیج ایجاد کرد؟


سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در حاشیه یادواره شهید قاسم مدهنی و 10 هزار شهید عشایر کشور در جمع خبرنگاران افزود: یکی از برنامه‌‎های ما در سفر به لرستان دیدار با فرماند‌‌های سپاه در بروجرد است.وی عنوان کرد: استان لرستان یک استان غنی با نعمت‌های بسیاری نظیر آب، خاک، جنگل‌ها و مراتع جنگلی است که اگر از آنها به خوبی استفاده شود، می‌توانیم برای احیای جنگل‌های بلوط برنامه‌ریزی داشته باشیم.رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایجاد صنایع قطب‌های تبدیلی یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج در هر شهرستان است گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی در رابطه با اقدامات انجام شده، بسیج مستضعفین امسال علاوه بر کارهایی که از سال‌های گذشته شروع‌ و بیش از 150 هزار شغل ایجاد کرده بحث رتبه‌های صنایع تبدیلی را در هر شهر انجام می‌دهد.

علت پیروزی روحانی از دید یک اصلاح طلب

حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین حوزه علمیه قم صبح امروز (پنجشنبه) در همایش هم‌اندیشی ستادهای استانی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی نیایش تهران اظهار داشت: اگر ما این گذشت را در سال 84 و 88 نیز داشتیم و همچون سال 92 و 94 مصلحت اندیشی کردیم قطعا و یقینا به اینجا نمی‌رسیدیم.به گفته وی با اتحاد، وفاق، گذشت و ترجیح دادن مصلحت جامعه بر مصلحت شخصی باید کارها را پیش برد.دبیرکل مجمع محققین حوزه علمیه قم گفت: واقعا یکی از کارهایی که موجب پیروزی اهداف شما (اصلاح‌طلبان) شد و آقای روحانی را رئیس‌جمهور کرد گذشت و استعفای آقای عارف بود.موسوی تبریزی خطاب به منتخبین مجلس دهم گفت: از منتخبین مجلس دهم می‌خواهیم که پاسخ اتحاد مردم را بدهند چرا که مردم به تغییر در جامعه، مسائل اقتصادی، اجتماعی و عدم قانون‌گریزی رأی دادند. این خبر را منتشر کرده است.

سفر احمدی نژاد به زنجان در هاله ای از ابهام


استاندار زنجان با بیان اینکه هیچ نهاد رسمی تاکنون مسئولیت این سفر را برعهده نگرفته است گفت :هر گروهی که از وی برای سفر به استان دعوت کردند باید مسئولیت این سفر را قبول کند.انصاری افزود : اگر در این سفر هر گونه حادثه ای پیش آید مسئولیت بر عهده برگزار کنندگان این مراسم است و باید عواقب آن رابر عهده بگیرند.وی تصریح کرد: تاکنون نه کسی از ما درخواست مجوز برای این مراسم کرده و نه کسی مسئولیت آنرا بر عهده گرفته است.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

انتقاد شدید هاشمی از جبهه پایداری

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مراسم سی و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از ظهر امروز در این دانشگاه برگزار گفت: هنوز هم می‌بینیم برخی‌ها برای دانشگاه آزاد مزاحمت ایجاد می‌کنند. در چند روز گذشته نیز عده‌ای از پایداری‌ها در مجلس شورای اسلامی نشستند و با طرحی که بر اساس آن مصوب رشته‌ها را باید وزارت علوم انجام دهد؛ طوری برنامه ریختند که به نوعی دست دانشگاه را ببندند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر اینها با چند نفر مخالف باشند، شهر را خراب می‌کنند به طوری که شاید آن چند نفر را زیر آوار ببرند.انتخاب این خبر را منتشر- کرده است.

کنایه قالیباف به روحانی

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم جشن سه سالگی دکتر سلام که عصر امروز پنجشنبه در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد، ضمن تبریک روز جوان و اعیاد شعبانیه، گفت: اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، دیگر برای کلیدشان قفل درست نکنند. این اظهارات را تسنیم منتشر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار