کارگران هر 19 نیروگاه هسته‌ای فرانسه روز پنجشنبه به اعتصاب‌های گسترده کارگری پیوستند و تولید برق را کاهش دادند.
کد خبر: ۲۳۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 27 May 2016
به گزارش ایسنا، ده‌ها هزار نفر روز پنجشنبه در اعتراض به اصلاح قانون کار در فرانسه تظاهرات کردند.

این تظاهرات در چند شهر به خشونت کشیده شد و در جریان آن ۷۷ نفر دستگیر شدند. رسانه‌های فرانسه تعداد تظاهرکنندگان را بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

یکی از اعضای اتحادیه کارگری می‌گوید: اختلافات درون دولت به زودی آشکار می‌شوند. مخصوصا اکنون که در آستانه جام ملت‌های اروپا هم هستیم. تاکنون دو ماه و نیم جنبش اعتراضی، هشت روز اعتصاب اتحادیه‌های مشاغل مختلف و اعتصاب سراسری در بخش‌های حساس داشته‌ایم و این‌ها قرار است ادامه هم داشته باشد، حال جام ملت‌هایی را تصور کنید که بدون بنزین، بدون خودرو، بدون حمل و نقل عمومی و حتی بدون برق برگزار می‌شود.

یورونیوز گزارش کرد: علاوه بر کارکنان پالایشگاه‌های فرانسه، کارگران هر 19 نیروگاه هسته‌ای نیز روز پنجشنبه به اعتصاب پیوستند و تولید برق را کاهش دادند. جریان برق در برخی از مناطق سه شهر مارسی، نانت و سنت اتین قطع شد. پیش‌تر رییس بخش سندیکای کارگری «س ژ ته» گفته بود که هدف از اعتصاب‌ها قطع جریان برق بخش‌های صنعتی و اقتصادی نظیر مراکز تجاری است.

بیش از ۷۶ درصد برق فرانسه توسط نیروگاه‌های هسته‌ای تولید می‌شود. هم‌چنین کارکنان چهار نیروگاه حرارتی نیز به اعتصاب‌ها پیوسته‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار