کد خبر: ۲۳۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 29 May 2016
حدود 6 روز از مرگ فاطمه کوچولو کودک 5 ساله‌ای که به دلیل افتادن در قسمت مکش آب در حوضچه پارک کوهسار جان خود را از دست داده، می‌گذرد و حالا اعضای شورای شهر در اولین جلسه خود نسبت به بررسی زوایای مختلف این حادثه در صحن علنی اقدام می‌کنند و آنگونه که رییس کمیته عمران شورای شهر تهران عنوان کرده، قرار است سازمان پارک‌ها با ارائه طرحی، طی مدت زمان مشخص نسبت به اصلاح وسایلی که می‌تواند برای کودکان خطرساز باشد در پارک‌ها اقدام کند.

به گزارش ایسنا اقبال شاکری با اشاره به دلجویی اعضای شورای شهر از خانواده فاطمه کودکی که در پارک کوهسار جان خود را از دست داده بود، گفت: عصر روز گذشته بنده به همراه رحمت‌اله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از محل فوت این کودک 5 ساله بازدید کردیم.

او با بیان اینکه از مسئولان پارک درخواست شد که آب حوض را خالی کنند تا دقیقا محل وقوع این حادثه را بررسی کنیم، گفت: همچنین با اهالی محل و شورایاران نیز صحبت کردیم و پس از آن به دیدار خانواده فاطمه رفتیم.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه خانواده فاطمه کوچولو خانواده‌ای بسیار محروم و ضعیف هستند که مشکلات متعددی را از سر گذرانده و این حادثه خانواده را تقریبا متلاشی کرده است، گفت: با این حال تنها خواسته این خانواده برخورد با مسببان این حادثه و عدم ضایع شدن حق کودکشان بود.

شاکری با بیان اینکه نبود دریچه و توری بر روی پمپ یکی از عوامل ناامنی محل بوده که متاسفانه سبب جانباختن این کودک شده است، گفت: به علت نبود دریچه کاری نداریم، چراکه باید پیمانکار و ناظر دقت بیشتری می‌کردند.

او با بیان اینکه عمق حوضچه تنها 30 سانتیمتر است، ادامه داد: باید روی چاله گودال و پمپ آب توری و دریچه نصب می‌کردند تا این مشکلات ایجاد نشود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه این موضوع باید از طریق قوه قضاییه حل و فصل شود گفت: با این حال ما به عنوان اعضای شورای شهر باید به این موضوع فراتر از سقف یک قرارداد با پیمانکار و اخراج کارمند خدمات شهری و عزل شهردار ناحیه، بیاندیشیم و باید کاری کنیم عبرتی برای دیگران شود.

شاکری با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر (یکشنبه) اعضای شورا درخواست و تقاضای خود مبنی بر پیگیری دقیق و سریع موضوع و برخورد با مسببان را از مدیریت شهری درخواست خواهند کرد، گفت: متاسفانه در پارک‌های ما وسایل ناامن‌ بسیاری وجود دارد و باید معاونت خدمات شهری و سازمان پارک‌ها برای حل این ناامنی در پارک‌ها برنامه‌ای ویژه به شورای شهر ارائه کند تا ظرف مدت مشخص این زمینه‌های ناامنی در بوستان‌های کل تهران از بین برود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در پایان با بیان اینکه شهردار منطقه 15 در تمام این مدت همراه خانواده و اعضای شورای شهر تهران بوده است، گفت: مدیریت شهری باید برای پیشگیری از وقوع حوادث این چنینی چاره‌ای فوری بیاندیشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار