دومین شکست ملی پوشان در لیگ جهانی 2016؛
تیم ملی والیبال ایران که به تازگی سهمیه حضور در المپیک را به دست آورده، از دقایق ابتدایی بامداد امروز به مصاف تیم ملی ایالات متحده رفت و در حالی که ست نخست در مقابل این حریف نامدار به پیروزی رسیده بود، در سه ست متوالی بعدی، دو نتیجه باخت بسیار نزدیک را تجربه کرد تا در کسب امتیاز ناکام بماند. ابهام بزرگ شاگردان لوزانو در این مسابقه، در ست دوم بود که با ارایه بازی ضعیف و پرانتقاد با اختلاف 25 بر 13 شکست خوردند. تیم ایران در دو ست دیگر می توانست با ثمر رساندن یک اسپک کار را تمام کند اما...
کد خبر: ۲۴۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 18 June 2016
تیم ملی والیبال ایران از دقایق ابتدایی بامداد امروز شنبه در دومین بازی اش از گروه دوم رقابت های لیگ جهانی والیبال به مصاف آمریکا رفت و در ست اول، حریف قدرتمند خود را با ارایه یک بازی سنجیده و کم اشتباه شکست داد؛ اما در ادامه با بدشانسی و کم دقتی دو ست را با نتایج 27بر25 و 26 بر 24 واگذار کرد.

به گزارش «تابناک ورزشی»، شاگردان لوزانو در دومین بازی خود در فصل جدید و فشرده لیگ جهانی، نمایش متفاوتی از خود بروز دادند و در ست نخست با نتیجه 25 بر 23 ایالات متحده امریکا را مغلوب کردند. در این ست بازیکنان ایران که به نظر می رسید خستگی ناشی از سفر 28 ساعته به برزیل را در زانوها و کتف های خود حس نمی کردند، با ارایه یک نمایش منسجم تر در مقابل بازی پراشتباه آمریکا به برتری رسیدند. 

تیم ایران در امتیازات نهایی عقب ماندگی دو امتیازی اش را جبران کرد و پیش از حریف نامدار به امتیاز 25 رسید.

ست اول/ایران 25 - آمریکا 23

در ست دوم اما ماجرا کاملا فرق داشت. در حالی که تغییرات متعدد در ترکیب ایران ادامه داشت ، آمریکایی ها با تغییر تاکتیک در دفاع روی تور و سرویس های قدرتی موفق شد ورق را برگردانده و با اختلاف وحشتناکی شاگردان لوزانو را شکست دهد. تیم ایران که در امتیاز 21 - 8 عقب بود در امتیازات پایانی به خود آمد؛ اما دیر شده بود و تنها توانست اختلاف شوک آور را تا حدودی کاهش داده و باعث تجدید روحیه از دست رفته تیم شود.

ست دوم/ایران 13- آمریکا 25

در ست سوم تیم ایران با به کارگیری سرعت در طرح های هجومی و زدن سرویس های بادقت تر توانست به بازی برگشته و رقابت پایاپایی را با نامداران والیبال جهان داشته باشد.

در این ست سعید معروف در پاس های روی تور، تنوع بیشتری را چاشنی کار کرد تا آمریکایی ها در شناخت مهاجم هدف دچار مشکل شوند. دریافت های ایران نیز در این ست بهبود یافته بود اما شاگردان لوزانو چندبار فرصت را برای فاصله گرفتن از حریف از دست دادند. همین ندانستن قدر موقعیت ها به امتیاز 25 هم کشید و در حالی که تیم ایران می توانست در امتیاز 26 به راحتی کار را تمام کند؛ اما عملکرد ضعیف محمودی در زدن ضربه آخر و دفاع شدن این بازیکن، باعث شد آمریکا با موقعیت شناسی امتیاز آخر را جبران کرده و با سماجت این ست را هم پیروز شود.

ست سوم/ایران 25- آمریکا 27

بازی در ست چهارم نیز از همان امتیازات ابتدایی، نزدیک دنبال شد و شاگردان لوزانو در امتیاز هفت با آمریکا مساوی بودند اما دو اشتباه در بکارگیری تکراری از تاکتیک دوبله وسط در زمان حمله باعث شد آمریکایی ها فاصله را به دو امتیاز برسانند. 

تیم ایران در امتیاز 10 بر 8 از آمریکا عقب افتاد ولی وقفه پیش آمده بر سر مسائل حاشیه ای بین دو کاپیتان ایران و آمریکا دقایقی بازی را تحت الشعاع خود قرار داد. پس از آن سه امتیاز پیاپی اهدایی اسپکرهای ایران که در زدن توپ های بلند و بازی با سرانگشت مدافعان آمریکا دچار اشتباه شدند، باعث شد تا ایران وقت فنی را 16 بر 12 ببازد.

در شروع مجدد بازی سه امتیاز پیاپی ایران را به جریان بازی بازگرداند؛ اما میلاد عبادی پور در یک رالی حساس لقمه آماده را نجوید و با زدن پاس عالی معروف به تور باعث شد تا بازی به اختلاف یک امتیاز نرسد.

به هر ترتیب و با دو اشتباه متوالی تیم آمریکا و دفاع منسجم و هوشمندانه ایران بازی در امتیاز 19 به تساوی کشیده شد. از اینجا به بعد امتیازات نفسگیر شدند و دو بار آمریکایی ها با درخواست بازبینی موفق به کسب امتیاز شدند. در حالی که امتیاز نهایی می توانست برای ایران باشد اما لمس میلی متری توپ با خط عرضی زمین باعث شد تا آمریکا به بازی برگشته و حتی یک پوئن دیگر هم از همین راه کسب کند و جلو بیفتد.
ست چهارم/ایران 24- آمریکا 26
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار