رئيس آموزش وپرورش خوي گفت:30درصد از ساختمان ها و فضاهای آموزشی در شهرستان خوي از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و باید تخریب شوند
کد خبر: ۲۵۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 23 June 2016
30درصد از فضاهاي آموزشي شهرستان خوي بايد  تخريب شوند
به گزارش خبرنگارخبرگزاري سايت تابناک آذربایجان غربی؛رئيس آموزش وپرورش خوي درنشست خبري با خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود:مدارس شهرستان خوي باتوجه به قدمت زياد اين شهرستان نسبت به ديگر شهرهاي استان قدمت زياد داشته وفرسوده هستند وبايد 30درصد از اين فضاهاي آموزشي تخريب شوند.

قدير محمدي ادامه داد از لحاظ آموزشي درروستاهاي شهرستان خوي کمبود هايي وجود دارد ودر بعضي از روستاها نيز حدودا 60کلاس درسي کانکسي وجودداردو هدف آموزش وپرورش خوي  دراين راستا احداث سه کلاسه دراين روستاها است ودرحال حاضر درشش روستا درمرحله اجرايي است.

وي دربخشي از سخنان خود به 5 درصدي سهم آموزش وپرورش از عوارض شهرداري اشاره کردوگفت: آموزش و پرورش خوی به سهم پنج درصدی خود از عوارض‌های شهرداری نرسیده و سال‌هاست که این موضوع به فراموشی سپرده شده و با وجود اینکه در جلسات شورای آموزش و پرورش بارها مطرح شده وهنوز حل نشده است.
محمدي بااشاره به اينکه  هدف آموزش و پرورش این است که مدارس ابتدایی محله محور و مدارس متوسطه منطقه محور شونداظهارداشت : شهرداری از واگذاری زمین‌های آموزشی جهت ساخت آموزشگاه‌ها و مجتمع‌های آموزشی خودداري کرده است وهمچنين در نزدیکی مساکن مهر شهرک ولیعصر خوی نیز زمین‌هایی در اختیار سازمان اوقاف است که از واگذاری قطعه زمینی برای ساخت آموزشگاه‌ها و مجتمع‌های آموزشی نيز خود داري کرده و در مقابل واگذاری زمین هزینه زیادی از سوی اوقاف و امور خیریه وشهرداري برای پرداخت از آموزش و پرورش درخواست می‌شود.


مدير آموزش وپرورش درادامه  بابيان اينکه شهرستان خوي تنها شهري است که به جز مرکز استان داراي سهميه منطقه دو بوده وبايد از منطقه دو به منطقه سه تغيير يابد تا حق دانش آموزان اين شهر پايمال نشود.

وي دربخشي ازسخنان خود به اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کردوگفت: ايجاد 15پايگاه ورزشي محلات با همکاري شهرداري خوي ،آماد ه سالن هاي مدارس اين شهرستان ودوکانون فرهنگي وتربيتي با استفاده از نيروهاي مجرب براي ارائه خدمات به دانش آموزان ،براي اوقات فراغت آنها آماده شده است.

وي درپايان خاطرنشان کرد آموزش و پرورش خوی خود را برای اجرای پروژه مهر جهت ورود دانش‌آموزان به مدارس آماده می‌کند و سال گذشته نیز در اجرای این پروژه شهرستان خوی مقام اول استانی را کسب کرد.


خبرنگار ف:فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار