نشست رئیس جمهور با وزرا، استانداران، روسای سازمانها و معاونان وزرا در ماه رمضان، به فرصتی برای هماهنگی بیشتر در دولت، جمع بندی 33 ماه فعالیت دولت یازدهم و بیان سفارش های قوه مجریه به صف برای 14 ماه پیشرو تبدیل شد.
کد خبر: ۲۵۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 24 June 2016

نشست رئیس جمهور با وزرا، استانداران، روسای سازمانها و معاونان وزرا در ماه رمضان، به فرصتی برای هماهنگی بیشتر در دولت، جمع بندی 33 ماه فعالیت دولت یازدهم و بیان سفارش های قوه مجریه به صف برای 14 ماه پیشرو تبدیل شد.


از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون، نمایندگان اقشار و فعالان حرفه ای کشور از زنان و ورزشکاران گرفته تا اساتید، رسانه ای ها، روحانیون و فعالان حزبی و ... هر کدام در حضور رئیس جمهوری حاضر شده و در فرصت قبل از افطار به طرح دیدگاههای انتقادی یا مشورتی خود پراخته اند.

درهفدهمین نشست رمضانه رئیس جمهور، صف و ستاد دولت گردهم آمده بودند. این بارجهت تغییر کرده بود. بدنه دولت نبود که دغدغه های خود را به رأس بگوید بلکه رئیس جمهور و معاون اول بودند که این نشست رمضانه را فرصتی برای هماهنگی بیشتر دولت دیدند.

تنها سخنران قبل از رئیس جمهور دراین نشست رمضانه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بود که سخنان خود را در محورهای اولویت های دولت یازدهم در سال 95 و اقدامات در دستور کار ارائه کرد و واکنشی صریح برای برخورد با حقوق های غیرمتعارف نشان داد. مشروح سخنان جهانگیری به صورت محوربندی شده، در ادامه آمده است:

*پنج ملاحظه برای حصول توافق بین مسئولان نظام بر سر مسائل اصلی کشور از زبان معاون اول رئیس جمهور
سخن رایج بین مسئولان و کارگزاران نظام این است که که مسئولان نظام باید بر سر مسائل اصلی کشور با یکدیگر توافق داشته باشند. برای این منظور باید دید که:
1) چه مسائل و اولویت هایی پیش روی نظام، جامعه و کشور است و برای هر کدام از آنها چه فرصت ها و تهدیدهایی وجود دارد؟
2) باید الزامات مواجهه با تغییر و تحولات اجتماعی را با توجه به تغییرات سریع در جامعه و جهان و با وجود فضای مجازی بشناسیم. 10 سال پیش هیچ کسی فکر مسائلی که امروز موضوع اول جامعه ایرانی شده است را هم نمی کرد، بنابراین باید ببینیم که آیا می توان با روشهای سنتی با آنها مواجهه کرد؟
3) باید دید که خواست و مطالبات غالب جامعه و رأی مردم چه رویکردی را می طلبد؟
4) ببینیم که چگونه بین نیازهای روزمره و اقدامات کوتاه مدت با اقدامات بلند مدت و اساسی رابطه منطقی برقرار کنیم؟ چراکه کشوری که دورنما نداشته باشد و درگیر یک سری مسائل روزمره شود، تمام توان خود را در حرکت های سینوسی و زیگزاگی از بین خواهد برد.
5) گرفتار برنامه هایی که مخالفان دولت با اهداف مشخص سیاسی و انتخاباتی دنبال می کنند نشویم. باید ببینیم که چه کنیم تا هم در زمینی که مخالفین طراحی می کنند بازی نکنیم و هم خودمان درگیر بازی های سیاسی نشویم؛ که اگر این طور شود از اهداف اصلی دولت غافل مانده ایم.

* اشاره به مسائل جاری و روز دولت یازدهم
بهبود وضعیت اقتصادی و اصلاح ساز و کارها به منظور ارتقای قدرت و قوت اقتصادی کشور و ترسیم افقی اطمینان بخش برای جامعه، مسئله جاری دولت است. در سه سال گذشته دولت و شخص رئیس جمهور وقت زیادی را به مسائل اقتصادی کشور اختصاص دادند؛ هر چند که گاهی یکی از بی انصافی هایی که می شود این است که می گویند دولت یازدهم فقط نگاهشان به بیرون است و به مسائل خارج از کشور توجه می شود.
البته برجام و مسائل بین المللی از اولویت های اصلی دولت بود و دولت در مسائل بین المللی نشان داد به دستاوردهایی که از قبل تعیین کرده بودیم، دست پیدا کردیم؛ اعم از دسترسی به حقوق هسته ای، لغو تحریم ها و ایجاد فضایی که جامعه بین المللی حقوق هسته ای ایران را به رسمیت شناخت.
فرصتی که پسابرجام ایجاد کرد، این بود که توسعه و پیشرفت کشور از شرایط بهتری برخوردار باشد و بتوانیم اقتصاد کشور را که امروز با چالش های جدی رویروست بهتر مدیریت کنیم. حتی در دوران تحریم نشان دادیم که با مدیریت صحیح و سیاستگذاری دقیق، می توان اقتصاد کشور را به نقطه قابل قبولی رساند.

* اولویت دولت یازدهم با توجه به شرایط فعلی:
یکی از اولویت های دولت یازدهم با توجه به شرایط فعلی، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که برای آن برنامه وسیعی تهیه کرده ایم. از 29 بهمن ماه 1392 که سیاست ها ابلاغ شد، دهها جلسه شورای اقتصاد و دهها جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کمیسیون های زیرمجموعه آنها برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار