2 جوان 19 و 20 ساله که با بالا بردن تعداد اعضای یک کانال تلگرامی در مشهد، افرادی را به تجمع مقابل یک مرکز تجاری دعوت کرده بودند با صدور دستورات ویژه قضایی دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۵۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 26 June 2016
2 جوان 19 و 20 ساله که با بالا بردن تعداد اعضای یک کانال تلگرامی در مشهد، افرادی را به تجمع مقابل یک مرکز تجاری دعوت کرده بودند با صدور دستورات ویژه قضایی دستگیر شدند.

به گزارش آنا معاون دادستان مشهد روز گذشته با بیان این مطلب گفت: در پی تجمعی که روز پنجشنبه گذشته به دعوت برخی افراد در فضای مجازی مقابل یک مرکز تجاری در مشهد صورت گرفت، عده ای در محل قرار تجمع کردند.

قاضی حیدری افزود: اگرچه تجمع این افراد در ذات خود هیچ مشکلی نداشت اما وقتی تجمع آنان موجب ایجاد مشکلات ترافیکی و سلب آسایش مردم شد، پلیس نیز به ناچار آنان را متفرق کرد. وی با اشاره به این که هر موضوع اجتماعی نباید به گونه ای مطرح شود که اخلال در نظم عمومی را به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: بررسی های پلیس در همان دقایق اولیه نشان داد که افرادی در شبکه های اجتماعی اعضا و دوستانشان را به تجمع مقابل یک مرکز تجاری در بولوار جانباز مشهد دعوت کرده اند، در حالی که اقدام آن ها در این مکان موجب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان شده بود به همین خاطر دستور شناسایی عامل یا عاملان دعوت به تجمع مذکور صادر شد و ماموران انتظامی طی چند ساعت موفق شدند 2 جوان 19 و 20 ساله که عامل اصلی تجمع تلگرامی بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

قاضی «حیدری» تصریح کرد: افرادی که در محل تجمع به اخطارهای قانونی پلیس توجه نکرده و بازداشت شده بودند نیز پس از ابراز ندامت از اقدام خلاف قانون خود آزاد شدند اما 2 عامل اصلی این تجمع برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفتند.

سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی مشهد همچنین با اشاره به اعتراف 2 متهم دستگیر شده نیز گفت: این 2 جوان مدعی هستند به خاطر غرور کاذب و بالا بردن اعضای کانال تلگرامی دست به این اقدام زده اند. معاون دادستان مشهد گفت: متهمان می گویند وقتی تجمع برخی شهروندان تهرانی مقابل یک مرکز تجاری رخ داد افرادی در شبکه های اجتماعی عنوان کردند که مشهدی ها «بی جربزه» هستند و ما هم برای آن که به تهرانی ها اثبات کنیم ما هم می توانیم از این کارها بکنیم اقدام به دعوت از اعضای شبکه های اجتماعی کردیم.

از سوی دیگر هم می خواستیم اعضای کانال تلگرامی خودمان را بالا ببریم که بتوانیم آن را بفروشیم و از این راه کسب درآمد کنیم!!

این مقام قضایی اضافه کرد: بررسی های بیشتر درباره ادعاهای 2 متهم همچنان ادامه دارد اما طبق تحقیقات انجام شده، 2 متهم مذکور تنها به خاطر یک غرور کاذب اقدام به این کار کرده اند در حالی که عمل آن ها موجب اخلال در نظم عمومی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار