در آستانه روز قدس ، نخستین نشست هم اندیشی با موضوع «فلسطین محور مقاومت» به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین دفتر استان آذربایجان غربی و با حضور جمعی از مسئولین استانی و اعضای این جمعیت در محل سالن جلسات فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار گردید.
کد خبر: ۲۵۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰ 29 June 2016

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، در آستانه روز قدس ، نخستین نشست هم اندیشی با موضوع «فلسطین محور مقاومت» به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین دفتر استان آذربایجان غربی و با حضور جمعی از مسئولین استانی و اعضای این جمعیت در محل سالن جلسات فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار گردید.

در این نشست که نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه و معاونین سیاسی امنیتی و برنامه ریزی استانداری آذربایجان غربی و جمعی دیگر از مسئولین استانی حضور داشتند، منصورفر دبیر جمعیت دفاع از ملت فلسطین دفتر استان آذربایجان غربی در ابتدا با بیان تاریخچه تشکیل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تهران ، در رابطه با اهداف و برنامه های جمعیت اظهار داشت: عمده ترین اهداف این جمعیت، رسانیدن فریاد مظلومیت ملت فلسطین به مردم جهان و افشای جنایتها و اهداف شوم رژیم صهیونیستی ،تلاش براي رشد معنوي ، اخلاقي ، فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي ملت فلسطين با تأكيد بر نقش جوانان ، نوجوانان و نيروهاي مولّد و تمهيد برای حضور گسترده و سامان يافته آنان در عرصه هاي مختلف احقاق حقوق ملت فلسطين، كمك به تجهيز مادي و امكانات عمومي براي تداوم حيات مردم فلسطين اعم از اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي ، فني و علمي، وپيگيري محاكمه سران جنايتكار رژيم صهيونيستي و جنايتكاران جنگي اسراييلي در مراجع بين المللي می باشد .

دبیر جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان آذربایجان غربی، همچنین در رابطه با اهم فعالیتهای این جمعیت در کشور گفت: برگزاری نمایشگاههای فریاد مظلومیت ، همایش ها و سمینارهای علمی ، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها با موضوعات مختلف مربوط به فلسطین و صهیونیزم، تدوین و چاپ بیش از صدها عنوان کتاب و مقاله ، از جمله فعالیتهایی است که توسط جمعیت مرکزی دفاع از ملت فلسطین انجام یافته است.

وی در ادامه در رابطه با دلیل راه اندازی دفتر استانی جمعیت گفت: از سال 1393 که سرکار حاجیه خانم دکتر مصطفوی دختر حضرت امام (ره)، علاوه بر ریاست ، دبیرکلی جمعیت را بر عهده گرفتند، یکی از سیاستهای کاری ایشان، راه اندازی دفاتر استانی جمعیت به منظور بسط و توسعه فعالیتهای فرهنگی و آگاهی بخشی آن در سطح کشور دانست و به همین منظور اولین دفتر استانی جمعیت نیز در سال گذشته در استان آذربایجان غربی راه اندازی گردید.

وی همچنین فعالیتهای دفتر استانی جمعیت از ابتدا تاکنون را اینچنین بیان کرد: تشکیل بیست جلسه هیات اجرایی و هفت جلسه اعضای جوانان جمعیت، برنامه ریزی برای راه اندازی کمیته تدوین برنامه راهبردی جمعیت، بازدید از خانه سالمندان فردوس .

وی همچنین گفت: از ابتدای تشکیل جلسات هیات اجرایی جمعیت در استان، هدف گذاری اولیه هیات اجرایی را بالا بردن رشد و آگاهی مجموعه خود اعضا در خصوص اهداف جمعیت و نیز آشنایی اعضا با اهداف و برنامه های رژیم صهیونیستی و انجام مطالعات در این زمینه عنوان نمود.

وی با بیان این نکته که هدف جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان، بر پایه حمایت از انسان و انسانیت و دفاع از مظلوم در هر نقطه از جهان می باشد و ابراز امیدواری نمود که با این اندیشه، دیگر در جامعه ایرانی شاهد شعارهایی همانند: نه غزه و نه لبنان نباشیم . چرا که تفکر ما بر مبنای تفکر دین مبین اسلام و حمایت از مظلوم بنا نهاده شده است . حال این مظلوم و این انسان در فلسطین باشد و یا در یمن و لبنان و سوریه و عراق و ایران و در جای جای جهان .

منصورفر درادامه گفت: شعار و پرچم ما حمایت ملت مظلوم فلسطین می باشد چرا که در قرن اخیر مظلوم ترین انسانها ملت فلسطین بوده اند که بیش از 70 سال از خانه و کاشانه خود رانده شده اند و هر روز شاهد کشتار پیر و جوان و زن و مرد فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی هستیم ، بنا بر همین امر، محور اصلی فعالیتهای ما حمایت از این ملت قرار داده شده ولی باید در نظر گرفت که امروز ملتهای دیگری نیز مورد ظلم و ستم و تعدی رژیم منحوس صهیونیستی و یا عمال دست نشانده آن می باشند و به همین سبب ما وظیفه خودمان می دانیم که برای حمایت از همه مظلومان جهان قیام کرده و با روشنگری و افشای جنایات ظالمین در بیداری مردم جهان نقش خود را ایفا نماییم.

دبیر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در آخر، ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین و افرادی که دعوت جمعیت را برای حضور در این نشست پذیرفته و حضور یافتند گفت: انتظار داریم همه مردم و مسئولین استان، جمعیت را در این امر و هدف مقدس یاری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه:

برای ما وظیفه هست که در هر نقطه از جهان اگر مستضعفی باشد از آن حمایت کنیم

در ادامه این نشست حجه الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز ضمن قدردانی از دختر حضرت امام و دبیرکل ورئیس جمعیت دفاع از ملت فلسطین ، از بابت راه اندازی دفتر استانی جمعیت در استان آذربایجان غربی، گفت: یکی از مباحث محوری دین مبین اسلام دفاع از انسانهای مظلوم هست. در دین اسلام انسان دارای کرامت و ارزش است.

وی با بیان این نکته که در همین ماه مبارک رمضان ما تمام انسانها را دعا میکنیم و نه فقط مسلمانان را، اظهار داشت: برای ما وظیفه هست که در هر نقطه از جهان اگر مستضعفی باشد از آن حمایت کنیم.

وی افزود حضرت امام علی علیه السلام در وصیتنامه خویش به امام حسن و امام حسین علیهما السلام می فرماید : اوصیکما و جمیع ولدی و اهلی و من بلغنی بکتابی کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا ، در این حدیث شریف به امامان حسن و حسین و همه فرزندان و اهل بیت و همه کسانی که فرموده امام به آنان می رسد، سفارش می کند که دشمن ظالم باشید و یار مظلوم...ایشان در این حدیث نمی فرماید فقط یار مظلومان مسلمان باشید بلکه تسری میدهد این امر را به همه انسانها در جهان، بنا براین ما وظیفه داریم در تمام نقاط جهان اگر مظلومی دیدیم از او حمایت کنیم و اگرظالمی دیدیم با او بجنگیم. بحث ملت مظلوم فلسطین نیز از این امر مستثنی نیست و ما تبعیت میکنیم از خدای تبارک و تعالی .

به همین سبب هست که ما به جای اینکه بگوییم نه غزه ، نه لبنان جانم فدای ایران ، میگوییم : هم غزه ، هم لبنان جانم فدای ایران.

امام جمعه ارومیه در ادامه به بیان این حدیث از امام علی علیه السلام- اشاره نمود :

و َ لَقَدْ بَلَغَنِی اءَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ كَانَ یَدْخُلُ عَلَى الْمَرْاءَةِ الْمُسْلِمَةِ وَ الْاءُخْرَى الْمُعَاهِدَةِ فَیَنْتَزِعُ حِجْلَهَا وَ قُلُبَهَا وَ قَلاَئِدَهَا وَ رُعُثَهَا مَا تَمْتَنِعُ مِنْهُ إِلا بِالاِسْتِرْجَاعِ وَ الاِسْتِرْحَامِ ثُمَّ انْصَرَفُوا وَافِرِینَ مَا نَالَ رَجُلاً مِنْهُمْ كَلْمٌ وَ لاَ اءُرِیقَ لَهُمْ دَمٌ فَلَوْ اءَنَّ امْرَأً مُسْلِما مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا اءَسَفا مَا كَانَ بِهِ مَلُوما بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِی جَدِیرا شنیده ام كه یكى از آنها بر زن مسلمانى داخل شده و دیگرى ، بر زنى از اهل ذمّه و، خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره اش را ربوده است . و آن زن جز آنكه از او ترحم جوید چاره اى نداشته است . آنها پیروزمندانه ، با غنایم ، بى آنكه زخمى بردارند، یا قطره اى از خونشان ریخته شود، بازگشته اند. اگر مرد مسلمانى پس از این رسوایى از اندوه بمیرد، نه تنها نباید ملامتش ‍ كرد بلكه مرگ را سزاوارتر است .

بنابراین باید گفت اگر امروز مسلمانی صدای مظلومیت ملت فلسطین را می شنود و به فریادخواهی بر نمی خیزد باید به مسلمانی ش شک کرد.

قریشی درانتها ضمن تشکر از مجموعه افرادی که مسئولیت جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان را بر عهده گرفته اند برایشان آرزوی موفقیت نمود.

رادفر:

اگر مسلمانی به فکر مسلمانان فلسطین نباشد باید در مسلمان بودنش شک کنیم

در ادامه نشست ، رادفر معاون سیاسی-امنیتی استاندار آذربایجان غربی ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر حوادث اول انقلاب از جمله شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر بمباران سردشت و نیز یاد و خاطره شهدای سقوط هواپیمای مسافربری به دست آمریکا، اظهار داشت: اگر مسلمانی به فکر مسلمانان فلسطین نباشد باید در مسلمان بودنش شک کنیم چرا که موضوع فلسطین موضوعی برای دنیای اسلام است.

وی افزود: استکبار در دهه های گذشته با در نظرگرفتن سرزمین فلسطین و گسیل داشتن صهیونیستها به این سرزمین، قصد تعرض به جهان اسلام داشت که بعد از انقلاب اسلامی حضرت امام با هوشمندی خود و مطرح کردن روز قدس خواست تا موضوع فلسطین، در تمام جهان اسلام موضوع اصلی مسلمانان باشد و با این کار قصد و نیت و برنامه ریزی استکبار جهانی را بر هم زد.

رادفر افزود : امروز وقتی ایران اسلامی در سوریه و عراق حضور دارد برای دفاع از اسلام و انقلاب و کشورهای مسلمان هست .

وی در ادامه در رابطه با فعالیتهای جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان گفت: از جمله فعالیتهایی که این تشکل می تواند بکند این است که با اجرا و برنامه ریزی مستمر برنامه های مختلف، موضوع فلسطین را همیشه در سطح استان مطرح نماید.

صفرزاده:

حمایت از موضوع مقاومت در استان آذربایجان غربی چشمگیر است.

در ادامه این نشست صفرزاده معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز با بیان این نکته که با توجه به تشکیل ستاد استانی مدافعان حرم و استقبال چشمگیر مردم از بحث مقاومت ، جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز میتواند با استفاده از پتانسیل روز قدس به معرفی و تبلیغ اهداف و برنامه های خود بپردازد و از جوانان و مردم شهر و استان عضو گیری نماید.

وی ضمن اظهار امیدواری به اینکه جریان حمایت از محور مقاومت به پیروزی نهایی مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین منتهی خواهد شد گفت: جریان صهیونیسم بین الملل در نظر داشت با استفاده از ایادی خود در چند روز اخیر از طریق استان آذربایجان غربی در ایران نیز نفوذ کند که به حمدالله با هوشیاری فرزندان غیور ملت در سپاه پاسداران ، همه آنان به هلاکت رسیدند.

در ادامه نشست هر کدام از اعضا به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند و پیشنهاداتی به شرح ذیل ارائه گردید:

1- حمایت از مردم فلسطین با قوت و قدرت تمام و اجرای برنامه هایی برای افزایش آگاهی های عمومی و اطلاعات جوانان در این حوزه

2- افزایش آگاهی های جوانان با بهره مندی از روشها و متدهای علمی

3- استفاده از فضای مجازی و نیز درخواست از دفتر مرکزی جمعیت برای اختصاص یک صفحه از سایت جمعیت به دفاتر استانی

4- برگزاری مستمر جلسات هم اندیشی به صورت مستمر و مداوم

5- مراقبت از به حاشیه نرفتن فعالیتهای جمعیت دفاع از ملت فلسطین

6- تبیین موضوع اهمیت دفاع از فلسطین به تحصیلکرده ها

7- اعلام مواضع جمعیت دفاع از ملت فلسطین مرکز و استان در رابطه با خبر ها و موضوعات جهانی مرتبط با فلسطین و روشنگری در این خصوص و استفاده از صاحبنظران و بیان واقعیتهای جهان اسلام به مردم.

8- حرکت جمعیت به صورت چراغ روشن در استان و استفاده از فضاهای مجازی کانالهای تلگرامی برای بیان موضوعات مربوط به فلسطین .

9- استفاده از ظرفیت مبلغین و مساجد برای تبیین اهداف جمعیت دفاع از ملت فلسطین.

10- انجام تبلیغات محیطی بیشتر در سطح شهر و استان.

11- ایجاد حساسیت در رابطه با موضوع بیت المقدس در جامعه.

12- بهره مندی از ظرفیت قشر بانوان در انجام فعالیتهای جمعیت دفاع از ملت فلسطین.

13- سازمان دهی و تشکیلات منسجم کشوری، استانی و شهرستانی.

14- تدوین برنامه های استراتژیک و عملیاتی.

15- تبیین موضوع در سطوح مختلف جامعه توسط کارشناسان خبره به طور مستمر و مداوم.

16- برگزاری همایش های دوره ی با کیفیت و کمیت بالا.

17- برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در مدارس و دانشگاهها.

18- برگزاری مناظرات دانشجویی و دانشگاهی.

19- برنامه های تبیین مستمر در صدا و سیما ورسانه ها.

در انتهای این نشست شرکت کننده ها آمادگی خود را برای همکاری با جمعیت دفاع از ملت فلسطین برای میزبانی و برگزاری همایش ها وسمینارها و برنامه های مختلف با موضوع فلسطین و صهیونیزم اعلام کردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
خوب بدون اطلاع رسانی برگزار شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار