رئیس‌جمهوری روسیه در جمع سفرای خارجی تأکید کرد، دیگر آن دوره که غرب بتواند به بهانه تهدید ادعایی هسته‌ای ایران ساخت سپر موشکی خود را توجیه کند، به سر آمده است.
کد خبر: ۲۵۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶ 01 July 2016
به گزارش فارس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز پنج‌شنبه تأکید کرد، ادعاهای مربوط به تهدید اتمی افسانه‌ای ایران به تاریخ پیوست. بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهوری روسیه که در جمع سفرای کشورهای خارجی در ساختمان وزارت خارجه روسیه سخنرانی می‌کرد، گفت: دوره تهدید هسته‌ای موهوم از جانب ایران که با آن ساخت سپر موشکی را توجیه می‌کردند، سپری شده اما در شرق اروپا به ایجاد سامانه‌های ضدموشکی بطور تمام و کمال ادامه می دهند.

وی در ادامه افزود: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اقدامات حقیقتا تقابلی در قبال روسیه در پیش گرفته است. ما قصد نداریم تسلیم جنون نظامی ای شویم که ناتو ما را به سمت آن می‌کشاند و این هرگز اتفاق نخواهد افتاد. اما غرب بداند که ما به طرز مناسبی به اقداماتی که در شرق اروپا در حال انجام است پاسخ خواهیم داد.

پوتین در بخش دیگری از سخنانش به پیشنهاد عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای اشاره کرد و گفت: پس از پاکستان و هند حالا نوبت ایران است که به سازمان همکاری‌های شانگهای ملحق شود. ایران روی این گزینه که بخشی از این سازمان همکاری در منطقه اوراسیا باشد حساب می‌کند.

ولادیمیر پوتین همچنین اشاره کرد، آنکارا بابت سرنگونی جنگنده روسی در ماه نوامبر گذشته بر فراز سوریه عذرخواهی کرده است.

وی در ادامه گفت: روسیه آمادگی دارد تا گفت‌وگوهای برابر و در کمال احترام با دیگران برگزار کند.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به تحولات سوریه تأکید کرد: سرنوشت کشور سوریه می‌تواند سرنوشت و آینده تمام منطقه را رقم بزند.

پوتین در این رابطه گفت:‌ در حال حاضر هنوز راه طولانی را باید برای دستیابی به صلح نهایی در سوریه بپیماییم. در حقیقت ارتش روسیه با ورود به سوریه از مداخله نظامی غیرقانونی در امور داخلی سوریه جلوگیری کرد.

وی همچنین تأکید کرد: در حال حاضر تروریست‌ها سعی دارند از تلاش‌ها برای صادر کردن دموکراسی به خاورمیانه نفع ببرند. علاوه بر این شرایطی برای آنها فراهم شده تا به تسلیحات شیمیایی دسترسی پیدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار